startar men går ej framåt!

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
tjena vart i fjällen nu i helgen. Men nu när jag skulle köra in skotern i garaget så gick han ``nästan´´ till garaget:blink:. Men så när jag skulle dra i backen så gick den upp i varv som den skulle. MEN stod still och började lukta brännt och rycka :mmph:Är likadant när man kör framåt också.
tacksam för svar :bigsmile:
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Har självklart kollat remmen och glykolen men det är som det ska. Kan de va slidsen?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
var ut och testa nu igen samma sak. Men den går när jag lyfter upp mattan och kör
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Kan väll vara drivhjulen? Eftersom att matta snurrar när det går lite lättare... Fast då måste ju all tänder vara borta.
Kolla upp var det luktar bränt ifrån.
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Kan väll vara drivhjulen? Eftersom att matta snurrar när det går lite lättare... Fast då måste ju all tänder vara borta.
Kolla upp var det luktar bränt ifrån.
aa ska kolla upp vart det luktar bränt ifrån imorn. Men kan det inte vara att den inte lägger i växeln riktigt så den lägger sig på nå mitt emellan när det blir tyngre för den? ska kolla drivhjulen imorn också
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
polaris xc 700 - 99. Men om den ligger och slirar borde det väl ändå inte rycka som nåt jävla lok?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
men om du skulle ha läst tidigare inlägg så har jag gjort det och då går den ...............
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
så här beter den sig.
när jag har mattan i luften så går den precis som den skar.
när jag sätter ner mattan och ska köra iväg så verkar den liksom inte orka. Sen så rycker det som fan om remmen vid sekundären. Den är ju lättstartad och allt men orkar inte dra iväg när mattan är i marken.
 

lampen

Medlem
14 feb 2012
42
0
1
så här beter den sig.
när jag har mattan i luften så går den precis som den skar.
när jag sätter ner mattan och ska köra iväg så verkar den liksom inte orka. Sen så rycker det som fan om remmen vid sekundären. Den är ju lättstartad och allt men orkar inte dra iväg när mattan är i marken.
min better sig precis så där den också. när jag gasar så går variatorn precis som den skar. Sen så när man får up den i varv så åker ju sekundären inåt för att driva remmen. Men då går inte remmen och den bränns. vette fan vad det är för fel. Nån här på forumet bör väll ha nån erfarenhet av liknande situationer?