Hur får man insomningsprogramet o funka på en 2011? då man ska hålla ner hel/halvljusomkopplarknappen nertryckt? de e ju bara en bakelit hel eller halvljusknapp på 2011? den går ju bara ha på eller av ? skumt:mad2: tacksam för svar av nån som vet
Min handlare var ganska tydlig med att man skulle ge blanka fan i att hälla någonting annat än bensin i tanken på en E-tec, dvs INGA bränsletillsatser alls.glöm inte att konservera bränslet först
konstigt råd med tanke på hur det brukar se ut i bränslesystemen efter sommaren.Min handlare var ganska tydlig med att man skulle ge blanka fan i att hälla någonting annat än bensin i tanken på en E-tec, dvs INGA bränsletillsatser alls.
Som rent konserveringsbränsle funkar Aspen bra, men helt korrekt, inte köra på i längden. Full tank vanlig soppa vid uppstart på hösten, så är det inga problem att konservera med Aspen.konstigt råd med tanke på hur det brukar se ut i bränslesystemen efter sommaren.
Om BRP inte tycker att man ska konservera bensinen så de nog vara tydligare med att deras egen bränslestabilisator inte passar i e-tec.
Alkylatbensin går bort i dagsläget då motorerna inte gillar att man kör det. (Rekomendation från Aspen)
Sommarkonservering.nyfiken fråga, vad är insomningsprogrammet? funktion?
Du ändrar ingenting mer än att ECU kör ett konserveringsprogram med fetare bränsle och oljemappning under en kortare stund , sedan stänger maskinen ned sig själv , ska inte startas under "silly season" och är redo för nya tag vid uppstart kommande vintersäsongkunde jag också räkna ut, men hur mer exakt fungerar det? vad ändrar man genom att blippa som man ska göra?