Jaha vintern närmar sig ( i mina drömmar iallafall). Aja en polaris assault är beställd. En fråga, vad ska man plocka på för något roligt på en sån? Trimpipa? Variatorkit? Ge förslag skriv gärna med vad ni har eller ska göra för byggen.
Extra boggihjul kanske kan vara något om du kör endel led. Sen finns det ju bukskydd, handtagsskydd, undersätet-väska och/eller den där nya väskan för 2013 som sitter vid rutan och höjer upp hastighetsmätaren. Skulle visst vara uppvärmd så gissar att den är bra för extra goggles/handskar.Jag är i samma sits som dig linus fast jag har beställt en Pro Rmk -13 som ska utrustas med något kul för snowcheck-pengarna + kanske lite till om så behövs.
Någon som har något bra förslag på vad man kan använda snowchecken till?
Hade lite samma funderingar där angående Trimpipa och variatorkit?
Okok! Har redan kapell, dunk, dunkhållare och extra boggiehjul som jag fick med när jag köpte min -12.Extra boggihjul kanske kan vara något om du kör endel led. Sen finns det ju bukskydd, handtagsskydd, undersätet-väska och/eller den där nya väskan för 2013 som sitter vid rutan och höjer upp hastighetsmätaren. Skulle visst vara uppvärmd så gissar att den är bra för extra goggles/handskar.
Kapell kan ju vara vettigt också. 12V-uttag och soppadunksrack kanske kan vara bra att ha.
Till vilken sorts åkning passar CA PRO XTX bra till? Jag åker 99% fritt så är CA PRO bättre än Gripper i ospårat/lössnö så vore ju det en vettig investering att byta skidor till CA PRO XTX.Själv valde jag den kraftigare trädkrammarbågen fram och bukskydd samt CA PRO XTX skidor.
Gripperskidorna är bra, men XTX passar min körning perfekt.
-12:an tycker jag gick mer än nog, så motor förblir nog orörd i min maskin iaf.
Lite variatorfix kan nog behövas, men de märks utöver säsongen.
USA 2013 katalogen:Den där nya väskan vid hastighetsmätaren låter ju riktigt spännande, finns det bild på den någonstans?
Tycker nya väskan vid hastighetsmätaren är riktigt ful, men nya Ogio/Polaris tunnelväskan är finOkok! Har redan kapell, dunk, dunkhållare och extra boggiehjul som jag fick med när jag köpte min -12.
Men jag trodde i min enfald att boggiehjulen ingick tilsammans med fotstegsförstärkarna?
Den där nya väskan vid hastighetsmätaren låter ju riktigt spännande, finns det bild på den någonstans?
Någon som vet om man kan ta FOX-dämpare på snowchecken?
Bytte till SLP PP av samma orsakÅker mest lössnö och ospårat, och tycker att XTX bär mycke bättre när de är riktigt löst än vad grippern gör, trivs även bra med XTX när man måste transportera sig efter led.
Har även testat MTX, men dom bär FÖR bra, svårt att skråa uppför backarna då skidorna knappt sjunker ner i snön alls.
De e vad jag tycker, säkert andra som tycker annat......