Ski-Doo Rev Projekt

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag skulle få den bara jag kom och hämtade den. Och då skulle han även skicka med en 800ptec.

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
På er som snackat med han låter det som om den är stulen eller om det är ett riktigt skrotobjekt..

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Är inget fel med ett "ihop-plock" om det blir gjort ordentligt. I vilket fall så kommer det troligen bli en grymt rolig skoter. Ett tips är att byta lager i kedjehuset och sådana slitagegrejer nu när du bygger ihop den :) se även över chassiet efter sprickor. Framme vid övre dämparfästet är det en plåt som håller ihop pyramiden och resten av framdelen, den brukar spricka.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
På er som snackat med han låter det som om den är stulen eller om det är ett riktigt skrotobjekt..
Jag har inte snackat med han, mitt inlägg var bara ironi som krävdes efter att brparn skrev sitt, misstänker att hellebjork är inne på samma spår.

Topic: Som Xtremerider skriver så är det inge fel med ihopplock. Många gånger blir de de grymmaste maskinerna (om man tittar på amerikanska forum). Kör hårt=D

LogA87

Medlem
5 okt 2011
30
0
1
Luleå
mjo e lite att göra men har lagt nya poppnitar på det mesta och kollat sprickor motorn är i så har lagt kablarna som det ska vara. så chassiet e som klart. nu ska motorn ut för har fått vattenpumpen hem så ska ta i sär och rengöra allt. sen blir det lack på "sidodörrarna" blir blank svart. den delen som e gul får vara kvar pga gula skidor och lite gult på dynan, blir nog bra. nonslip 9 kuggar 44mm matta och renovering på boggien blir sist av allt som jag gör. bilder kommer nog nästa vecka. ska kolla kedjehuset då jag stoppar nonslippen samt vad det är för drevning. dock med mätarna får man ta dom gammla men blir nog bara varvräknan för hastighetsmätarna värkar vara el driven av nå slag :). tack för alla tips i förhand och dom som har skrivits