göra en mobil app av snowmobile?

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
ja vad tror ni skulle det vara nåt? Jag skulle då tycka det vore grymt då jag ofta sitter och kickar runt på forumet i mobilen. Om fler tycker lika som mig så kanske det för eller senare kommer en :eyebrows:
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Ett tips är att prova Tapatalk, helt perfekt att forumsurfa från mobilen med

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Varför då om jag får fråga???
Har aldrig förstått det där med att man vill ha appar för att surfa i mobilen.
Varför vill man ha en nedbantad och sämre version av en hemsida?
Upplys mig.
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Varför då om jag får fråga???
Har aldrig förstått det där med att man vill ha appar för att surfa i mobilen.
Varför vill man ha en nedbantad och sämre version av en hemsida?
Upplys mig.
Om man t.ex är någonstans där man inte har tillgång till en dator eller internet, så är en forum app ett kanonbra alternativ. Upplevde detta själv när jag va i stugan över påsk.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Om man t.ex är någonstans där man inte har tillgång till en dator eller internet, så är en forum app ett kanonbra alternativ. Upplevde detta själv när jag va i stugan över påsk.
Nu slår du knut på dig själv!?
Du har alltså en telefon med tillgång till nätet och kan surfa på hemsidan med den, men du vill istället ha ett sämre alternativ med en app?
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Nu slår du knut på dig själv!?
Du har alltså en telefon med tillgång till nätet och kan surfa på hemsidan med den, men du vill istället ha ett sämre alternativ med en app?
Inte direkt, att surfa på min telefon är nog förmodligen det krångligaste som finns. får zooma hit och dit för att öht se någonting och sen startar den om sig efter att ha suttit på nätet en stund. Inte att glömma hastigheten, tar en total evighet att ens ladda sidan. En app laddar bara datan som finns i forumet, inte hela hemsidan vilket gör det aningen smidigare. Självfallet föredrar jag att använda datorn men som sagt inte alltid man kan göra det.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ok då handlar det om en telefon som är mindre lämpad för surf och ett upplevt problem med antagligen enbart 2g täckning.
Då bör behovet av "surfappar" försvinna ganska snart.

Själv har jag en samsung galaxy x2 och surfar med dolphin browser hd vilket jag tycker funkar utmärkt.
jag upplever inte att jag behöver zooma eller andra problem, funkar lika bra som vilken surfplatta som helst.
Med browsern jag använder(gratis) kan jag bla bara rita ett förprogrammerat tecken i displayen för att komma till den sida jag vill, snabbt och enkelt.

Ang att surfa med bara 2g så är det givetvis lite segare men det går utan problem så länge det inte handlar om ett litet överbelastat nät som tex i en vintersportort under en lovvecka.

Har själv gett upp hoppet i Borgafjäll där vi har stugan och skaffat ett net1 abb som går via gamla 450 nätet.
Har oftast telefonen uppkopplat mot det nätet och då går det fort som attan.
Rekommenderar det starkt för er med stugor i områden med dålig täckning.
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
En vanlig hemsida är gjord för en dataskärm på ca 24tum medans en mobil har mellan 3.4-4 ofast. Så en hel del somande blir det som jag själv tycker är grymt drygt. och för det andra behövs inte samma hastighet på appar till skillnad från hemsidor just därför tycker jag det vore lämpligt
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Anledningen till att ha en app istället för att surfa på hemsidan är som någon sa tidigare, den laddar bara forumets data och inte allt runtomkring, dessutom är det väldigt mycket mer lätthanterligt och eftersom i ex. iphones så finns det inte flash vilket gör att man inte kan se vissa bilder eller filmer, detta kan i vissa fall en app iallafall göra om till en länk så att man kan se det. En anledning till att ha det i telefonen också är att om man inte har tillgång till dator men behöver information om något ex. något som tjorvar så är det lätt att få reda på genom forumet!

Tapatalk använder jag själv och det fungerar hur bra som helst tycker jag, där får man dessutom tillgång till massor av andra forum och man kan bara skriva ett sökord för att hitta massor med olika forum om ämnet.