Vad gör ni åt era Phazer FX, rtx

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det som är skillnaden på spindlarna är att den nyare från Nytron har lite "försprång" elelr vad det kalls. Alltså skruven som skidan är monterad med ligger lite bakom den linje som bildas av dom båda skruvarna som håller spindeln i a-armarna. Det gör att den blir mindre nervös

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag hade turen att få låna en som jag körde ca70mil med.Det jag inte var nöjd med var styrningen och fjädringen.Vad kör man med för skidor på dom,tyckte att den inte höll emot något utan understyrde väldigt så fort det var lite snö i spåren.Kanske ska man ett par som håller emot lite i kurvorna?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Hade en Phazer FX 07;a Bytte drivhjul,förstärkte upp hela boggien på samma punkter som man förstärker en rr/r boggie, schimsade om alla 4 dämpare, variatorkitt från kn-racing , gjorde en slutburk från en simons ljuddämpare, gjorde luftintag i meshtyg fram under "huven" Bytte alla bussningar i framvagnen till nå annat meterial kommer inte ihåg vad, Flyttade om stoppklossarna i boggien, 38mm Matta, slp-skidor osv

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Nog klarar den den en 44 allt. Dock vette fan om de behövs?? Hade det 38mm på min å det gick då att åka fullt ut med den =) Jag personligen skulle kört 38 ist för 44 iaf =)

mustaparta

Medlem
5 apr 2010
22
0
1
Luleå
Jag bytte dämpare runt om till Engans , bytte till hårdare fjädrar i boggien .... enorm skillnad . Blev en riktig ledsmiskare , trots klen effekt.Behöll dämpare och fjädrar när jag bytte skoter ......... intresserad?

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Förlängde frugans FX med FreeRide 345 matta funkar kanon,+ att den blev bättre på led.(Går ej ner i varje gupp)

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Freeride,slides original drevning.
Sen kör jag med Heel Clickers vikter och locket till
primären för dom långa fjädrarna.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Freeride,slides original drevning.
Sen kör jag med Heel Clickers vikter och locket till
primären för dom långa fjädrarna.
Det är 38mm kammar du kör med? locket? har ingenanning vad det är.Du har inte bytt några drivhjul?
har du möjlighet och skicka någon bild på skotern skulle vara kul att se hur den ser ut

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Skulle gärna också få se en bild!

Ursäkta för en eventuell dum fråga.. Men om jag ska förlänga skotern, vad behöver jag mer förutom mattan, förlängnings-kittet och nya slides? Vissa säger att man måste ha No slip hjul men är det verkligen nödvändigt? Har tänkt förlänga till 345cm och 38mm kam

Last edited:

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Jag hade turen att få låna en som jag körde ca70mil med.Det jag inte var nöjd med var styrningen och fjädringen.Vad kör man med för skidor på dom,tyckte att den inte höll emot något utan understyrde väldigt så fort det var lite snö i spåren.Kanske ska man ett par som håller emot lite i kurvorna?
Tjena! Jag åker med SLP powderpro, blir ju lite spårigt och tungstyrt när det är hårt men satan så bra de är! Bär bra och går att åka jäkligt fort i kurvorna men man bör vara duktig på att fördela vikten. För det går ju tveklöst att rulla den om man går på för hårt och man inte är med. Men jag har då aldrig lyckats!