dunkhållare på iq 600rr?

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Tjena går i tankarna att köpa mig en rr, har sett flertalet som har som ett rack med antingen en 5-10 liters dunk eller två, är de home made eller finns det att köpa? hade varit intressant att se olika varianter! är ytterst tacksam för svar!
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Jag kapade till egna laserskurna bockade järn i alu. Köper man "rätt" dunkar så har du ju samma bottenmått på en 5 och en 10 liters dunk. Så fästet funkar till båda.
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
satte dom längs med tunneln på var sin sida. Sen en stång emellan där jag sydde fast spännband. Vet inte hur jag bifogar bilder i tråden så jag får inte upp nån bild på det.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
satte dom längs med tunneln på var sin sida. Sen en stång emellan där jag sydde fast spännband. Vet inte hur jag bifogar bilder i tråden så jag får inte upp nån bild på det.
ber dig hemskt gärna att försöka få upp en bild! du klickar bara på "infoga bild" som ser ut som ett porträtt till höger om jordgloben!
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Så här se den ut som jag gjort, rymmer 10L dunk.



Hade jag köpt en så hade jag helt klart satsat på en Rotopax hållare och dunk.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Så här se den ut som jag gjort, rymmer 10L dunk.



Hade jag köpt en så hade jag helt klart satsat på en Rotopax hållare och dunk.
Det är något sånt jag vill ha! hur gjorde du den? borrade du bara genom tunneln för att dra igenom skruv eller? och låter du sen bara dunken stå rätt mot tunneln? utan det är bara en ram som ska hålla den på plats?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Jag har bara bilder på datorn.. inte på nån hemsida..
Om du bara har dom på datorn så klicka på "gå till avancerad" sen på den övre raden så finns det något som ser ut som ett gem samt när du håller muspekaren där så står det "bifoga bild" svårare än så är det inte :)