Räta ut skidan.

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Hey, skulle vilja veta vad som är bästa sättet att räta ut en skida som är LIIITE böjd inåt mot maskin, jävligt störande i skare.

Läste att varmt vatten skulle kunna fixa det.. Typ ett oljefat och eld under tills de blir jävligt varmt och sen vipps dit med skidan?

Andra förslag?

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Blir kranvattnet nog varmt (ca 60°c) borde då räcka utan problem, annars får du väll värma i en stor kastrull åå hälla ner men det går nog bra med kranvattnet :)

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Själv så hade jag mina ca-pro skidor liggandes framför braskaminen i några timmar under en kväll när det var kallt ute så jag eldade friskt, Kunde då vrida dom till det läge jag ville ha dom (Var sne vriden sen en dikeskörning) La sen ut dom i snön =) Annars är ju en bastu jävligt lämpligt kan du dricka öl och rikta skidor samtidigt =)

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Ja, dom blir nog "dyngrak" då. :)

Själv så hade jag mina ca-pro skidor liggandes framför braskaminen i några timmar under en kväll när det var kallt ute så jag eldade friskt, Kunde då vrida dom till det läge jag ville ha dom (Var sne vriden sen en dikeskörning) La sen ut dom i snön =) Annars är ju en bastu jävligt lämpligt kan du dricka öl och rikta skidor samtidigt =)

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa

Som finne borde ja ju fan ha tänkt på bastun! Å ihälj blir de väl att bärsa till det med skidan dä :D

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
på förra Rs:en rätade jag ut skidan genom att koka vatten och fylla i ett stort "fat", la ner skidan och vred till den sen ut i snön, men somsagt även hört att bastu ska funka bra