ja de vore trevligt de !Ska finnas ett företag någonstans efter e4an mellan Umeå-Sundsvall som verkar göra kåpor till släp och hästvagnar. Kommer inte ihåg vad dom heter men kommer köra den här sträckan på torsdag så ska försöka komma ihåg att hålla utkik och sen posta här.
Fick faktiskt hem min kåpa från Heggenes igår, 152x500cm, svartmåladTack för infon, men nu vart de alu iafa, då jag fick kanonpris av Heggenes i Nälden, jag å svågern beställde 2 st samtidigt, då fick vi dom för 13tusen/st mot 4P som tar 21tusen
Låter ju kanon deFick faktiskt hem min kåpa från Heggenes igår, 152x500cm, svartmålad
Måste säga att det ser riktigt bra ut, proffsigt gjord!
Fick faktiskt hem min kåpa från Heggenes igår, 152x500cm, svartmålad
Måste säga att det ser riktigt bra ut, proffsigt gjord!
Ja, den är kvar och har väl gått några hundra mil per vinter de sista åren.
Funkar bra.
Kåpan är fin fortfarande.
Gissar att alla lackade kåpor håller samma kvalite.
Hur länge har du haft din kåpa?så din är fin än A.Holm???
Min vita Heggenäskåpa ser för jävlig ut på de planet att de verkar som vägsaltet på nått vis äter på färgen, för ser ut som jag har en million stenskott efter sidorna och bak, fram satt jag en vinyl för att skydda mot stenskott.
Eller att saltet tar sig in vid nitarna för det är där det ser illa ut annars fin!!!
Så i efterhand hade jag valt alu omålad å behandlat varje höst istället för att hålla fräsch!!!
Att man får stenskott på framdelen spelar ju ingen roll om du har målad kåpa eller inte...?så din är fin än A.Holm???
Min vita Heggenäskåpa ser för jävlig ut på de planet att de verkar som vägsaltet på nått vis äter på färgen, för ser ut som jag har en million stenskott efter sidorna och bak, fram satt jag en vinyl för att skydda mot stenskott.
Eller att saltet tar sig in vid nitarna för det är där det ser illa ut annars fin!!!
Så i efterhand hade jag valt alu omålad å behandlat varje höst istället för att hålla fräsch!!!
Stenskott har jag inte då jag har 2 lager skyddsfilm på hela fronten på kåpan som jag skrev tidigare, å där är den superfin utan det är ärgningen runt nitarna på sidorna och bak jag har fått, å på vit kåpa ser det förjävligt ut iafa!!!Att man får stenskott på framdelen spelar ju ingen roll om du har målad kåpa eller inte...?
Visst har jag en del stenskott, går ju inte att komma från.
Sen har det blivit lite ärgat under färgen runt nitarna, men jag har heller inte möjlighet att tvätta kåpan efter varje sväng.
Köp en omålad kåpa, använda den på samma sätt som din målade så kommer den omålade se 10 gånger värre ut...
Fanns då aluminium omålad för 2 år sen från Heggenäs, svågern har en!!!Ska du köpa en omålad kåpa får du köpa från ngn annan än Heggenäs, deras är om jag minns rätt ljusgrå i grundversion, och typ 1500 i pristillägg om man vill ha svart el vit.
Olackad plåt lagerför dom inte, har iofs inte frågat, men tvivlar på att dom beställer hem till en kund?
Plastidip från biltema.Bästa hade ju varit å köpa en aluren kåpa och folierat den men de är ju så satans dyrt tyvärr!!!
Pratade med dom i juli och frågade specifikt om dom inte kunde leverera obehandlad, då min tanke var att högglanspolera och sedan lägga genomskinlig folie.Fanns då aluminium omålad för 2 år sen från Heggenäs, svågern har en!!!