Slutburk Skidoo --> Lynx ?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ja nu är de ju inte enbart att du tappar effekt för lågt motryck, du får en mindre optimal gång i motorn som gör att du får högre slitage, jag tror då att du kommer få bestycka ner om du nu ändå ska köra denna burk, eftersom lägre motryck gör att den går fetare, och är den till 800 så blir det betydligt mindre mottryck.

Anti burk är jag då inte, kör både lillburk, pipa å grenrör. :) dock inte för ljudet utan effekten och förbättrad motorkaraktär !

Fundering bara, vart bor du ? Henka utanför Hedemora kan säkert sätta i en kona så du får rätt mottryck, då får du ju en burk som funkar på alla vis, han tillverkar för övrigt lätt grymmaste burkarna både ljud/effekt-mässigt, inte nog med det så är han sjukt billig å.

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Ok blir inte klok på det här, vissa säger att det bara e å trycka dit burken å andra att man ska byta munstycken och så nu en motståndskona... :D

Om jag nu fixar den där konan behöver jag inte byta munstycken då?

Bor i södra dalarna men har en bit till hedemora..måste han ha burken för att göra konan?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ok blir inte klok på det här, vissa säger att det bara e å trycka dit burken å andra att man ska byta munstycken och så nu en motståndskona... :D

Om jag nu fixar den där konan behöver jag inte byta munstycken då?

Bor i södra dalarna men har en bit till hedemora..måste han ha burken för att göra konan?
Nej du behöver inte byta munstycken om du har rätt motryck vilket du får om du har rätt kona anpassad för din maskin ! Ja han lär ha burken då konan skall svetsas i slutröret på burken.
Du får ringa å höra med han, vet nämligen inte om han tillverkat burkar till 700:an förr om åren, hade ju varit en fördel för då vet han ju exakt vad du skall ha för kona?
Henka tel. 070-7475799

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
29
rusksele
Eftersom han är beredd att ta några en förlust på några hästar så är det kanske inte prestandan utan ljudet han är ute efter? Alltså är syftet inte att få fler hästar utan att få ett, enligt honom, roligare ljud.
precis, de jag va ute efter då jag satt burk på min, låter ju bara tråkigt annars:/

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Har sålt burken....orka inte hålla på att mixtra eftersom jag inte vet om den passar till min till 100%!
Har ju nya kolvar i skotern å vill inte att det ska bli nå fel mottryck, osv.

Om jag ska ha nån burk blir det nog att köpa en till just min modell!!!

Men tacka alla för alla svar!

//Nissepisse