Variator kit re 800 e-tec dynamo joe.

re800e-tec

Medlem
30 jan 2012
22
0
1
Tjena!
Hittade ett dj kitt på blocket som passar min re 800 e-tec 2011 dock vet jag inte om det kommer funka som jag vill! Det är en grå primär fjäder och svart/lila sekundär fjäder samt qr11 helix. Vikter ska jag köpa nya! Vill att skotern ska gå mycket på rullen och va rappare än original:eyebrows:

Är det nåt att ha för mej ?det här är ett gammalt kit, hade gått 150 mil. Han hade haft det i sin summit med 413 ramper men han trodde det skulle funka bättre på en skoter med högre drevning! Jag kör med 44as matta och 23/45 i drevning.

Är det nån som har köpt ett dj kitt till sin ? Isåfall vad är det för recept i dom nu ? Funkar det bra ? Vad har ni viktat på ?
Tacksam för svar!

MrSup

Välkänd medlem
Jag körde med dj kit på min re 10 men det kittet köpte jag från speedtech och dom gjorde det efter vad jag hade för drevning (21/49) och för matta (44) och den gick på rullen väldigt bra. Men dj kitt ska ju vara bra kitt iaf! Men de finns nog nån guru som kan här på forumet vad man ska ha exakt för grejer..

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Omöjligt att säga utifrån din beskrivning om det blir bra eller ej. Alla skotrar är olika, vikt på förare, matta, drevning, olika boggies, mkt som påverkar. Ska man laborera själv så skaffa alla verktyg, dom kommer behövas innan du hittat rätt!
Men det är både kul och lärorikt att testa och hålla på, dock är det lätt att snöa in på det man gör. Jag kollar typ aldrig på hastighetsmätaren numera, men där i mot varvräknaren!
Känner du dock att du inte orkar mixtra själv så köp ett färdigt kitt för DIN skoter, åker själv med diablo racing kit och är mkt nöjd.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jo iamfredrik skulle jag inte gjort affärer med. Han har skitit i det blå skåpet.

re800e-tec

Medlem
30 jan 2012
22
0
1
Jag körde med dj kit på min re 10 men det kittet köpte jag från speedtech och dom gjorde det efter vad jag hade för drevning (21/49) och för matta (44) och den gick på rullen väldigt bra. Men dj kitt ska ju vara bra kitt iaf! Men de finns nog nån guru som kan här på forumet vad man ska ha exakt för grejer..
21/49 är väll rs drevning ? hade du en 800? Lät rappt och köra med sån drevning iaf:) Vad gjorde den på sjön?

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Jag gjorde de tidigare i min variatortråd om rave 13 variator setup, där står hans nummer. Ja satte i diablo i min -12, ska bli riktigt kul å testa:)