Förlänga pps eller monoshock boggie

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Har en monoshock boggie och en pps. Fick en ide om att kanske förlänga en ut av dom och sätta in i en viper mountain. Vilken ska man satsa på isåfall? Har läst nånstans tidigare att monoshocken inte är bra att förlänga för mycket, varför kom jag inte ihåg. Vart kan man hitta bra förlängningssatser?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Skall du ha längre matta för att köra i djup snö är väl PPS inte alls att föredra? Förlängningssatser finns nog på Stenmarks i Tärna.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
måhända att PPS'en inte är en pudergud, men monoshocken är väll ändå sämre i alla lägen?

kort som kort, sämre
förlängd vs förlängd. kan inte vara annat än sämre.

Satsa på PPS'en, och när du ska förlänga, gör även en setback på boggien så får du bukt med PPS'ens problem, dvs attackvinkeln.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Monoshocken sitter i nuläget på min korta viper. Attackvinkeln är väl inte den bästa men jag tycker den går hyfsat i snön ändå med tanke på att det är en kort skoter.

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
måhända att PPS'en inte är en pudergud, men monoshocken är väll ändå sämre i alla lägen?

kort som kort, sämre
förlängd vs förlängd. kan inte vara annat än sämre.

Satsa på PPS'en, och när du ska förlänga, gör även en setback på boggien så får du bukt med PPS'ens problem, dvs attackvinkeln.
Ja detta är ett måste för att få PPS villig att möta snö