Spel på sekundär variatorn rmk assault-12

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Hej!
upptäckte idag när jag skulle sätta tillbaka sekundären efter rengörning att jag hade noll spel på sekundären det ska ju vara ett spel, vara flytande. Frågan är hur mycket spelet ska vara?

Satt tre stycken schims på insidan alla i olika tjocklek frågan är alltså hur många mm ska det vara? Hade lite remproblem förra vintern och de kollade även upp den på servicen men allt var som det skulle enligt verkstaden men det var det tydligen inte!

Mvh
Magnus

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Spelet ska vara ca 1,5mm och det fixar du genom brickorna på bulten lägg till där så får du den lite flytande. Brickorna på insidan är för linjeringen och är den rätt så ändra inget där.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Nä jag förstår att brickorna på insidan är till för linjeringen men jag ska in på verkstaden imorgon så får de göra om och göra rätt för jag vill va säker att linjeringen är som den ska va.

goransigfridsson

Välkänd medlem
8 nov 2011
143
0
16
Västansjö
men jag ska in på verkstaden imorgon så får de göra om och göra rätt för jag vill va säker att linjeringen är som den ska va.
Helt rätt lämna in den! Så där vart det på min maskin förra året när jag lämnade in den, ringde och klagade och skällde lite sen så tog dom in och fixade till det:)