Låg ruta till Pro Rmk -12

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tjoflax.

Söker en låg ruta, ny eller beggad i BRA skick till en Pro Rmk 800 -12.
Kan även tänkas byta mot en originalruta (medelhög) om någon är intresserad av det.

Har du en att sälja, PM'a mig!

/Sam

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Asker tillverkade ju en egen låg rackare har jag för mig. Hör med honom hur han gjorde. Kostade nog inte många kr.
Kommer inte ihåg vilken tråd det var men har för mig det blev riktigt snygg =)

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
är själv ute efter en lågruta och har skrivit till Asker då jag tyckte hans egna blev bra :) dock inte fått svar nu på ett par dagar..

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Gör en egen! Det är ju världens enklaste ruta att tillverka, köp 2 mm lexan. Överför på en mall hur rutan skall se ut. (v-form) lägg mallen på lexanen. Klipp med plåtsax. Ta en värmepistol och värm samtidigt som du "knäcker" rutan över typ en bordskant. spraya baksidan av rutan med valfri färg..

avsluta med liten rund skoterlist från valfri affär, ca 30kr/m.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Gör en egen! Det är ju världens enklaste ruta att tillverka, köp 2 mm lexan. Överför på en mall hur rutan skall se ut. (v-form) lägg mallen på lexanen. Klipp med plåtsax. Ta en värmepistol och värm samtidigt som du "knäcker" rutan över typ en bordskant. spraya baksidan av rutan med valfri färg..

avsluta med liten rund skoterlist från valfri affär, ca 30kr/m.
Vars kan man köpa passande lexan eller den lite grövre 3mm som asker använde? Förutom då pr-plast eller vad det hette då jag har typ drygt 40 mil enkel väg dit.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.624
99
48
Örnsköldsvik
Vars kan man köpa passande lexan eller den lite grövre 3mm som asker använde? Förutom då pr-plast eller vad det hette då jag har typ drygt 40 mil enkel väg dit.
En enkel googling å lite kollande säger att närmaste glasmästare samt vissa byggvaruhandlare kan ha. =)