Att dra pckklälke med x-ride ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
tja !

Om man vill kunna dra en lite packkjälke med ty 40l bensin samt lite ved ovh fika :) bör man installera en riktig dragkroks båge då lr räcker det med att montera en dragkrok på lyftbågen ?

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
gissa en gång!
Väldigt givande svar...

Har ingen aning om hur pass stadig bågen är på Yamaha men med tanke på att två gubbar kan stå och slita i sursnön så bör den ju palla en hel del, men å andra sidan är inte det samma typ av belastning så...

Jag skulle ta det säkra före det osäkra iaf. Vet inte vad kälken väger men det hörs som att du ska dra en bit över 100kg när allt är på plats.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag hade inte kört med org bågen. Hade jag köpt drag idag så hade jag köpt Brp bågen till typ en xtrim lr renengade, dessutom mycket snyggare och bättre. Yamaha bågen är ju byggd för att kunna dra en stridsvagn.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Orginalbågen från Lynx Boondocker.
Klar med förborrade hål för draget, kapa längden och skruva fast i bef fästen i bågen...
850:- hos din närmaste Lynxhandlare.
Frågan är hur länge det priset gäller bara, den kostar typ hälften av övriga bågar i Lynxsortimentet jag kollade pris på-även dom till kortbandarna.

Jag har köpt en till min Nytro, men det kommer nog att ta minst fram till jul innan den monteras-har typ en miljard andra grejor som frun tycker ska prioriteras före. Tyvärr har hon antagligen rätt. :p