Cheva Silverado 2005

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Hej!

Jag hoppas att det är lugnt att jag lånar tråden lite, jag har nämligen en ganska relativ fråga.

Silveradosarna och de flesta pickups nyare än -00 verkar ligga ganska högt i prisklass förutom tillexempel den här modellen.

http://www.blocket.se/goteborg/S10_pickup_Chevrolet___Flexifuel_44226444.htm?ca=3&w=3

Jag är väldigt ny på bilar då jag är relativt ung och har ett skoterintresse som vida överstiger mitt bilintresse.
Jag undrar om den här modellen S10 är något att ha? De är ju dock ett antal tusenlappar billigare än liknande modeller så jag antar att de har brister gentemot andra modeller, tillexempel Silveradon?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Va ska du ha den till?
S10'an är en mindre bil än silveradon å de flesta är bara med 6fot's flak.
Är mera plats på och i en silverado.
S10'an går bra. har en grön på blocket nu som gått 36000 mil.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Va ska du ha den till?
S10'an är en mindre bil än silveradon å de flesta är bara med 6fot's flak.
Är mera plats på och i en silverado.
S10'an går bra. har en grön på blocket nu som gått 36000 mil.
Okey! Tack för den infon!
Kommer använda han som dragbil på både vintern och sommaren.
Bensinförbrukningen landar på runt 1,0 till 2,0 eller är det helt fel?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Förvänta dig inte att ställa några snöskotrar på flaket, var en av mina vänner som hämtade sin M8 '12 på en S10.. Inget jag rekommenderar..
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Förvänta dig inte att ställa några snöskotrar på flaket, var en av mina vänner som hämtade sin M8 '12 på en S10.. Inget jag rekommenderar..
Det gör jag inte heller, tänkte ha stort släp och sen packningen bak på släpet så det inte blir så förbaskat trångt i hytten. :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Då ska det nog gå bra, finns ju även kåpor och grejer att köpa till dom.
Tänk också på att dom är bakhjulsdrivna.
Coloradon däremot finns nog fyrhjulsdriven.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Allting som är billigt brukar vara det av nån anledning. Men tänker man på att man får vad man betalar för så visst en S10 kan ju gå det med.
Vill man åka mercedes men bara betala för en fiat så kan det bli lite tråkigt.
Men ingen regel utan undantag
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Då ska det nog gå bra, finns ju även kåpor och grejer att köpa till dom.
Tänk också på att dom är bakhjulsdrivna.
Coloradon däremot finns nog fyrhjulsdriven.
Nu får du hejda dig lite. De flesta s10 är fyrhjulsdrivna med hög, låg och 2wd inställbart från hytten. Se upp för den med 4 cylindrar bara, de flesta av dem har bara 2wd och drar lika mkt soppa som den med v6.Jag har kört runt många skotrar på flaket på min utan problem. Pga de konstiga svenska reglerna får man ju dessutom dra tyngre släp och lasta tyngre på flaket på en s10 än en Silverado. Detta blir ju iofs inte lika viktigt efter nyår med den utökade behörigheten. Jag har haft en Silverado också och gillar egentligen dem bättre men jag rymmer inte en sån på min parkering. Det enda råd jag kan ge är, köp en med 4wd. Att köra bakhjulsdriven pickup utan last på flaket är halkigt som satan. V6 och v8 har vrid så det räcker och så fort du rör gasen släpper det. Kan ta tid att få sig igång i en korsning med släp bakom mao
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nu får du hejda dig lite. De flesta s10 är fyrhjulsdrivna med hög, låg och 2wd inställbart från hytten. Se upp för den med 4 cylindrar bara, de flesta av dem har bara 2wd och drar lika mkt soppa som den med v6.Jag har kört runt många skotrar på flaket på min utan problem. Pga de konstiga svenska reglerna får man ju dessutom dra tyngre släp och lasta tyngre på flaket på en s10 än en Silverado. Detta blir ju iofs inte lika viktigt efter nyår med den utökade behörigheten. Jag har haft en Silverado också och gillar egentligen dem bättre men jag rymmer inte en sån på min parkering. Det enda råd jag kan ge är, köp en med 4wd. Att köra bakhjulsdriven pickup utan last på flaket är halkigt som satan. V6 och v8 har vrid så det räcker och så fort du rör gasen släpper det. Kan ta tid att få sig igång i en korsning med släp bakom mao
Då ber jag om ursäkt för min okunnighet. Men att ha skoter på S10 flak håller jag inte med om.