Ta bort klackar polaris iq rr 600 -08

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Som rubriken säger, kan man ta bort axeln med klackarna bak i boggien utan att saxen tar i vändhjulen lr liknande.. skulle va kul och mata runt på en åker och stå rätt upp! :)

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Du behöver verkligen inte plocka bort något för att en RR ska vandra på rullen.
Kommer ihåg min första RR (kort), t.o.m med ripsaw 38mm mattan kunde man köra hur långt som helst bara det fanns lite fäste i snön.

Det handlar nog mer om att du inte besitter tekniken ännu..

RRSEn däremot ligger som ett spett efter backen, och skönt är väl det. Finns ingen fördel med att skotern ska ställa sig på rullen direkt, annat än att det är kul i typ 5minuter.

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
den går upp på rullen men direkt ner igen, men frågan var om man kunde ta bort klackarna utan att någonting går sönder eller liknande.. det är mest bara en kul grej ja skulle vilja testa.
köregenskaperna försvinner ju lite har jag hört om man tar bort dom så självklart så ska dom monteras tillbaks.

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Nu salta och peppra du bra nog skulle ja tro ;) För min förra RR gick då knappt längre än 10 meter på rullen.

Du behöver verkligen inte plocka bort något för att en RR ska vandra på rullen.
Kommer ihåg min första RR (kort), t.o.m med ripsaw 38mm mattan kunde man köra hur långt som helst bara det fanns lite fäste i snön.

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
jo men nu vill jag veta om det går att ta bort klackarna & medföljande axel som klackarna sitter på utan att någonting kan gå sönder lr att saxen kan vända sig och det kan orsaka något dåligt.

Jonssonboy

Aktiv medlem
6 nov 2008
56
0
1
Alfta
Men har du provat och ändra på balatraremmarna? + sen går det att vrida på klackarna så saxen beter sig annorlunda = annorlunda skidtryck, läs instruktionsboken om du nu har en sån så står det i den hur skotern beter sig beroende på hur klackarna är vriden.