Hej jag är 16 år gammal och ska köpa skoter. Jag har tittat på en edge 800. Är 178 lång och väger någonstans runt 60-65. Kommer jag att kunna köra i lössnö hyffsat bra eller bör jag satsa på en lättare skoter?
hwell:
Första skotern för mig men har kört skoter förut samt cross
Edge är väl en bra 1:a skoter. Men lössnöåkning? Är det en något längre SKS eller RMK du tänkte på då? Dom korta går väl hyfsat i lössön för att just vara korta ledpiskare men de korta Edge:arna är ju sjukt stabila och nästan lite svårburkade då dom vill "tippa" rätt igen om man bryter ikull.
Finns väl vissa kända problem med 800:a motorn, vevaxlarna/några oljekanaler och VES-giljotiner som kunde gå av om dom inte var bytta, kommer nog trådar om det om du söker här på forumet.
Köper du en lång så skulle jag rekommendera den med 700:a motor. Köper du en kortis så tror jag inte du blir besviken på en 600:a heller. Dom går riktigt bra, tokpressar du på en sjö så finns det väl lite mer hos en 800:a att gasa med men annars så har den nog inte någon egentlig fördel när det är mer tekniskkörning.