trimma summit 600 -99

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.119
947
113
Stora Blåsjön
Köp 700 cylindrar och sätt dit.
700 cylindrarna passar inte på den motorn.
Tyvärr är den gamla 600 motorn lite tråkig att trimma, finns inget direkt enkelt att göra på dom. Så jag skulle inte säga att det är värt besväret utan enklare och sälja och köpa större.
Hade det vart en 600ho i den så finns det mycket att göra med relativt enkla medel.
 

rotax powwer

Medlem
4 dec 2012
14
0
1
700 cylindrarna passar inte på den motorn.
Tyvärr är den gamla 600 motorn lite tråkig att trimma, finns inget direkt enkelt att göra på dom. Så jag skulle inte säga att det är värt besväret utan enklare och sälja och köpa större.
Hade det vart en 600ho i den så finns det mycket att göra med relativt enkla medel.
okej men håller variatornerna för variatorkit?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Går ju alltid att porta lite grann, kan dock bli lite väl dyrt om man inte har kontakter med folk som kan och man måste ju riva isär minst cylindrar kanske även klyva motorn för att få det bra. Då kan man ju oxå passa på att kontrollera vevaxeln, dvs så fort man börjar kan det lätt dra iväg lite....
Kolla motorkuddar, linjering synkningen på gasarna, sätt på en fräsch org rem, rengör variatorerna och sätt i nya fjädrar i stället, då vet du hur den ska gå!
Sen kan du börja fundera på trimning/drevning och så vidare. Är min åsikt, effekten ska till backen oxå!