Mappning HCR -11?

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
Hej på er!
Har en fråga ang. mappning till min HCR -11.
Vid Service gjordes uppdatering av mappningen till 2012. Vad är skillnaden mellan dessa mappningar och ska den uppdateras igen till 2013? Kan tillägga att den är helt std. Förutom en Tikka PPC-burk.
Ha det gött!/ Martin

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Min -11 HCR har oxå 12ans mappning. Om jag inte missminner mig var det för att med 11ans mapp så kunde man få felkoder/problem om man körde med 95oktan pga etanolen i soppan. Och 12ans mapp så ska det funka bättre.
Finns någon tråd om detta på forumet. Dock så började min maskin bogga efter uppdateringen. Och vad det verkar så är det inte helt ovanligt tydligen.

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Min -11 HCR har oxå 12ans mappning. Om jag inte missminner mig var det för att med 11ans mapp så kunde man få felkoder/problem om man körde med 95oktan pga etanolen i soppan. Och 12ans mapp så ska det funka bättre.
Finns någon tråd om detta på forumet. Dock så började min maskin bogga efter uppdateringen. Och vad det verkar så är det inte helt ovanligt tydligen.
Byt tändkil så får ni bort boggningarna.har gjort det på min m800 2012 och polarns f800ext -11 och det försvann. :)

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Har beställt en pc5 så vi får se om man märker nån skillnad :)
Har 2,5 graders kil på min.

Kingen 700

Välkänd medlem
21 mar 2010
136
0
6
Sundsvall
Tack för svaren!
Verkar som en kil kan vara på sin plats:)!

Vet inte vad ni andra säger, men jag kan uppleva att efter några fullgasrepor och när man bromsar in och ska stanna, ligger den kvar lite på varv innan den går ner på tomgång. Upplevs nästan som om den går lite "snålt"? Finns någon fara? Är det någon annan som känner igen fenomenet?!