Polaris 2014

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Hmm, jag tror så här.. Antingen cirkulerar det ett antal olika mappar bland 13 maskiner....
intressant, -13 har ju andra kolvar och cylindrar än -11 o -12. Jag undrar hur de olika topparna levererar på de olika maskinerna och varför det skiljer sig ibland.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
intressant, -13 har ju andra kolvar och cylindrar än -11 o -12. Jag undrar hur de olika topparna levererar på de olika maskinerna och varför det skiljer sig ibland.
800an har samma kolvar som 12 & 11 men cylindrarna skiljer sig varje år. Däremot så är det andra kolvar på 600an 2013.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Som jag fattar det så berodde den låånga rest tiden på kolvar i år just på att dom uppdaterat kolven. Det sitter nån gammal kolv i, men vid garranti ras så sopar man i 14 kolvar och dom haren fetare övre kolvring.. Kan ha fel men en liten fågel som nylige rasat sin 13 å skruvade ihop själv hade då fått sådana kolvar....

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Råkade checka en -14 jag också.

Funderar på att byta framvagn till något med bättre hållbarhet.
Vad har man för alternativ?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Råkade checka en -14 jag också.

Funderar på att byta framvagn till något med bättre hållbarhet.
Vad har man för alternativ?
Antar att du snowcheckade en Pro RMK då?

Nu är det nog överdrift att säga att orginal inte håller alls. Men vill du byta så är ju Zbroz rätt populära, dom finns ju i olika bredd också.

Dessa måste man ju köpa ifrån staterna: http://www.alternativeimpact.com/polaris cro-moly a-arms.htm (vet inte vad frakt och ev tull/skatt går på)

Sen här verkar det vara någon som tillverkar smalare än orginal i sverige: http://www.blocket.se/vi/45991210.htm

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Är en RMK Assault jag bokat.

Har kört en -13 sådan denna säsong och enligt mig så är armarna svagare än nödvändigt. Om jag nu inte har råkat få en uppsättning måndagsexemplar.

Finns det några andra märken förutom Z-Broz? :)

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna

Har kört en -13 sådan denna säsong och enligt mig så är armarna svagare än nödvändigt. Om jag nu inte har råkat få en uppsättning måndagsexemplar.

Har inte haft några problem, assault framvagnen håller bra tycker jag.

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18

Pro rmk med limmade delar verkar vara betydligt stadigare (förutom limmet) men då assault har kvar de gamla svetsade så skulle jag rekommendera han som även gör detta avsmalningskit.

http://www.blocket.se/vi/45991210.htm

Han byter ut rören till något kraftigare modell men använder alla andra detaljer från original a-arm så när han svetsat och pulverlackat ser det ut exakt ut som det gjorde fån början fast stadigare, bra om det skulle smälla rejält och bli fråga om försäkringsjobb.

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Jag kommer att ta fram en 37" framvagn i sommar/höst. Kommer att hålla ett bra pris på dom.
Intressant, kommer du bygga med din -12 som mall? Alltså för de längre dämparna eller kommer det finnas ett alternativ till -13 och -14 pro rmk?

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Asker, gör du en smalare framvagn som passar Assault -14 om det finns bra med intresse för en sådan? ;). Isåfall är jag också intresserad av en :)