Polaris 2014

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Kommer du endast att göra i 37" eller kommer du även göra standardbredd för Pro RMK?

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
nån som vet om 2014 kommer ha nya styvare belt drive remmen på sig? det ska ju tydligen komma en bättre rem så småningom men min återförsäljare visste inte när

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
nån som vet om 2014 kommer ha nya styvare belt drive remmen på sig? det ska ju tydligen komma en bättre rem så småningom men min återförsäljare visste inte när
Det kommer en förbättrad rem, ska visst vara lite bredare&tåla mer värme.
Den ska passa även-13.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det kommer en förbättrad rem, ska visst vara lite bredare&tåla mer värme.
Den ska passa även-13.
Finns det någon officiell förklaring till varför Polychain-remmar inte duger?
Är det för att man måste ha spännare till dem? För det verkar Poo-ingenjörer vara allergiska mot...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Någon som vet vilken färg PRO RMK LE är? Stod på sledtrax att den var orange/svart(?) och ÅF sa svart/vit/röd?

K

krickus

Någon som vet vilken färg PRO RMK LE är? Stod på sledtrax att den var orange/svart(?) och ÅF sa svart/vit/röd?
Det står ju klart och tydligt att den skandinaviska LE modellen är den som visas på polaris svenska sida, dvs inte speciellt orange/svart.

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Det står ju klart och tydligt att den skandinaviska LE modellen är den som visas på polaris svenska sida, dvs inte speciellt orange/svart.
precis, så tänkte jag med.. bara felskrivet att herrarna på sledtrax då

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Fastnar mindre snö på lackade boggien så LE kanske inte e så dum.. förutom att en svart huv kostar runt 2k å en vit perl 8k så kör man slarvigt så blir det försäkringsrep av minsta grejjen

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
synd att dom inte kan göra som sina konkurrenter och börja lacka chassiet, vore väl det minsta dom kunde göra på tex en LE-maskin?

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
synd att dom inte kan göra som sina konkurrenter och börja lacka chassiet, vore väl det minsta dom kunde göra på tex en LE-maskin?
Nya Assaulten skulle vara skitsnygg med ett svart chassie ju. (Säkert dom andra oxå såklart)

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Nya Assaulten skulle vara skitsnygg med ett svart chassie ju. (Säkert dom andra oxå såklart)
Svart chassie i all äre man är ju inte snyggt speciellt länge när färgen nöts bort... Kanske vore bättre att foliera eller håller det ännu sämre ?

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Är en RMK Assault jag bokat.

Har kört en -13 sådan denna säsong och enligt mig så är armarna svagare än nödvändigt. Om jag nu inte har råkat få en uppsättning måndagsexemplar.

Finns det några andra märken förutom Z-Broz? :)
Jag kör med timbersled! Man byter då även spindlar!

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Svart chassie i all äre man är ju inte snyggt speciellt länge när färgen nöts bort... Kanske vore bättre att foliera eller håller det ännu sämre ?
Är det pulverlack så sitter det nog. Men ska man göra det själv så sparar man nog mkt tid och pengar på att foliera istället för att plocka isär hela skotern å skicka chassiet på pulverlack :)