Det är som med vägbyggen alltid försenat;-/okey var sept ifjol också o då kom dom i början av nov så räknar med november
Det är som med vägbyggen alltid försenat;-/okey var sept ifjol också o då kom dom i början av nov så räknar med november
Jepp, om man öppnar upp extra facket så ere inga problem.Nån som har koll på om man får in två remmar i underseat bagen?
Kanon, tack för svar!Jepp, om man öppnar upp extra facket så ere inga problem.
haha det har du rätt iDet är som med vägbyggen alltid försenat;-/
Varför ska du ha med dig två extraremmar? Du vet väl att det är en polaris du beställt?Nån som har koll på om man får in två remmar i underseat bagen?
Ja om man hade så tur! Är vell mer åt det hållet att man måste ha burandt väskan full!Varför ska du ha med dig två extraremmar? Du vet väl att det är en polaris du beställt?
Jag satte fast en reservrem i hållaren då jag hämtade skotern hos åf,den sitter kvar där än oanvänd efter två säsonger.
Jag tänkte ha en rem av varje, kör mest själv, så det kan nog va bra att ha.Varför ska du ha med dig två extraremmar? Du vet väl att det är en polaris du beställt?
Jag satte fast en reservrem i hållaren då jag hämtade skotern hos åf,den sitter kvar där än oanvänd efter två säsonger.
Byter man QD-rem hur som helst i fält utan speciella verktyg?Jag tänkte ha en rem av varje, kör mest själv, så det kan nog va bra att ha.
Den går att byta i fält ja. Tydligen med 15 mm ringnycklar, så det ska nog inte vara nått problem.Byter man QD-rem hur som helst i fält utan speciella verktyg?
Har själv inte haft en tanke på att haft en extra sådan i packningen, de som haft problem har inte deras drivaxeltapp varit lite fel limmad/monterad så vobbling har orsakat att remdrevet vibrerat och slitit remmen?
Har bytt 2 qd remmar själv men skulle nog vilja påstå att det kan bli ett jäkla meck att få dit den utan vertyget/ styrningarna, inte för att jag prövat utan men för de 250-300:- som verktyget kostade så är det garanterat värt pengarna den dag den blir dags för rem byte.Byter man QD-rem hur som helst i fält utan speciella verktyg?
Har själv inte haft en tanke på att haft en extra sådan i packningen, de som haft problem har inte deras drivaxeltapp varit lite fel limmad/monterad så vobbling har orsakat att remdrevet vibrerat och slitit remmen?
De går garanterat INTE å byta i fält utan verktygen,jag har prövat utan dom där orginalverktygen och det var ett jävla stök då den e jätte spänd,tog ett bra tag med mkt svordomar innan det gick å då fick vi lossa båda dreven och lägga dom lite snett på splinesen,så köp verktygen om du ska ha med dig en rem,annars så är det ingen ideDen går att byta i fält ja. Tydligen med 15 mm ringnycklar, så det ska nog inte vara nått problem.
här har du en variantNågon som vet vart man kan köpa ett skydd att sätta på buken under QD'n som skyddar och även täcker hålet som finns där under?
Jag har bytt den där remmen vid två tillfällen på två olika maskiner, varav en i verkstad och en på fället, utan specialverktygen. Det går. Vi har däremot en uppsättning av verktygen i verkstan men jag har inte fått tillfälle att prova dessa än.De går garanterat INTE å byta i fält utan verktygen,jag har prövat utan dom där orginalverktygen och det var ett jävla stök då den e jätte spänd,tog ett bra tag med mkt svordomar innan det gick å då fick vi lossa båda dreven och lägga dom lite snett på splinesen,så köp verktygen om du ska ha med dig en rem,annars så är det ingen ide
Om man har en uppsättning av verktygen i verkstan varför använder man dem då inte? Speciellt när man läser instruktionerna och ser hur man absolut inte får bryta remmen åt något håll.Jag har bytt den där remmen vid två tillfällen på två olika maskiner, varav en i verkstad och en på fället, utan specialverktygen. Det går. Vi har däremot en uppsättning av verktygen i verkstan men jag har inte fått tillfälle att prova dessa än.
För att verktygen inte fanns att tillgå när första remmen skulle bytas.Om man har en uppsättning av verktygen i verkstan varför använder man dem då inte? Speciellt när man läser instruktionerna och ser hur man absolut inte får bryta remmen åt något håll.
Nej, det går inte under några som helst omständigheter att få dit remmen utan att lossa båda dreven. Det är fullkomligt omöjligt, du kommer dessutom förstöra remmen när du försöker.ja det går utan specialverktygen,men inte utan våld,skulle vilja se den som får dit den utan att lossa dreven och utan att spöa dit den