Polaris 2014

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ingenting är omöjligt det tar bara lite längre tid brukar jag säga,och ja jag vet vad som är omöjligt och inte,har jobbat som skotermek i X antal år, och nu har jag jobbat som lastbilsmekaniker (Scania) i 13år,så jag vet vad som är lätt och vad som är svårt

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
ingenting är omöjligt det tar bara lite längre tid brukar jag säga,och ja jag vet vad som är omöjligt och inte,har jobbat som skotermek i X antal år, och nu har jag jobbat som lastbilsmekaniker (Scania) i 13år,så jag vet vad som är lätt och vad som är svårt
Då vet du precis hur underbart livet kan vara. ;-)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
vad har ni tänkt köpa för grejjer för snowcheken då? eller nått annat som inte är på snowcheken? har beställt detta tunnelkitt till min därmot har jag en fråga om det är bubblor nu där dekalerna sitter fast mot gör det nått senare då det ska monteras? tänkte om klistret inte greppar lika bra då det är bubblor?

K

krickus

Jag har köpt iceage skenor, evol r dämpare, skinz front och rear bumber, z-broz 36" framvagn och en massa annat smått & gott. Nu börjar man bli sugen på att maskin ska komma:nuts:

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Mysigt med 163", tror ni kommer få grymt kul iår... MEN, fler än jag som tummar för spännare till beltdriven??

För mig blir det nog bara ett burandtkit till boggien (ack så välbehövligt)... kanske kan ploppa dit ett dekalkit och en askerbåge också! Hur funkar originaldämparna fram eller ska man ta hela snowchecken till ett par evol R??

Är det nån som vågar kasta på silbers nya turbokit kanske? Davajn du lät som storspekulant så speak up! ;)

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Mysigt med 163", tror ni kommer få grymt kul iår... MEN, fler än jag som tummar för spännare till beltdriven??

Är det nån som vågar kasta på silbers nya turbokit kanske? Davajn du lät som storspekulant så speak up! ;)
Varför inte Turbo ;) Man får se vad jultomten kommer med i år helt enkelt!
Däremot så har jag beställt den nya lätta Challanger X3 mattan med centerdrivning. 76mm kammar så lär behövas nå laddtryck för att få snurr på skiten ;)
Sedan Fox Float 3 Evol Kashima runtom.

Nu väntar jag bara på svar från asker med pris på frontbåge och hans a-armar.

Har än inte hittat ett dekalkit jag fallit för än... Funkar Röd/vit som färg kombo måntro?

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Varför inte Turbo ;) Man får se vad jultomten kommer med i år helt enkelt!
Däremot så har jag beställt den nya lätta Challanger X3 mattan med centerdrivning. 76mm kammar så lär behövas nå laddtryck för att få snurr på skiten ;)
Sedan Fox Float 3 Evol Kashima runtom.

Nu väntar jag bara på svar från asker med pris på frontbåge och hans a-armar.

Har än inte hittat ett dekalkit jag fallit för än... Funkar Röd/vit som färg kombo måntro?
Ja precis det är frågan, varför inte ;)
Skickar dig ett pm..

Röd/vit - lite polkagris aktigt, kan nog bli sexigt..

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Men visst är det meningen att man ska få ett snowcheck blad hemskickat, där man kan titta och kryssa för vad man vill ha. Och slutligen skicka in det?
Jag behövde bara maila in till ÅF vad jag ville ha med artnr så var det klart.

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Men visst är det meningen att man ska få ett snowcheck blad hemskickat, där man kan titta och kryssa för vad man vill ha. Och slutligen skicka in det?
Vet ej. Skiljer kanske mellan olika ÅF. Jag fick inget på posten även fast jag bokat ny maskin. Jag hämtade hos min ÅF och han sa att jag skulle ringa och tala om vilka prylar jag vill ha när jag bestämt mej.