Polaris 2014

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Tjena!

Jag tänkte beställa en PRO rmk 800 2014 och tänkte fråga er som kan lite om dessa skotrar, behöver man utrusta med något utöver standard?

Kommer köra en del ledkörning (flera mil) men mestadels puderlek, behövs extra boggiehjul? Senaste skotern jag ägde var en Rmk dragon 700 och den var det alldrig problem med varmgång, fast på den var det fler boggiehjuli iof.

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Nu ska jag bara montera annan båge bak och block off plates! Sen kan det få snöa så in i :evil::madgrin::madgrin:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
En till fråga på blockoff plates, varför har inte Polaris monterat på det orignal för? Finns väl inte ens som original tillbehör va? Har Polaris verkligen missat att det behövs?

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Hur nödvändigt är dessa blockoff plates på dessa skotrar?

Jag tänkte montera dessa då jag läst om att vissa hade problem,men jag har då inte märkt av något på två säsonger så jag skippar nog det.

Möjligen om man är extremåkare och bara kör i djuuup pudersnö att det behövs men för mig som kör blandad körning utanför spåren hela tiden har det då inte behövts.

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Jag tänkte montera dessa då jag läst om att vissa hade problem,men jag har då inte märkt av något på två säsonger så jag skippar nog det.

Möjligen om man är extremåkare och bara kör i djuuup pudersnö att det behövs men för mig som kör blandad körning utanför spåren hela tiden har det då inte behövts.
Jag monterar dem mest för att vara på säkra sidan! :)