Polaris 2014

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Jo du har en hård kopp som sitter mitt på knäet.
Var lite skeptiskt till det men fungerar grymt bra!
Sen vad jag tycker är det bästa är att du först har ett brett "band" men karborre som du först sätter åt sen knäpper du fast själva spännena som har snabbfäste.
Så du har aldrig några vassa smala band direkt mot huden. Och då slipper man att det skäver.
Spelar kanske mindre roll på vintern då man har underställ. Men skönt om man kör med dom på sommarn och inte vill pälsa på sig allt för mkt.
Kört med mina i 3 år nu och det enda som har hänt är att sömnen just under knäskålen har lossnat på insidan. Annars har som hållit riktigt bra.
Enda nackdelen är väl att dom har ju inte samma vridstyvhet som knästöd. (Som kostar där efter) men dom känns ändå stabila.

Vilken novell de här blev..



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Fanzy dom där såg bekväm ut!! Men har dom inget skydd över knäskålen? Är lite tveksam om min sena skulle klarat sig om jag haft dom där då jag krascha. Lite 50/50 känns de som!

Fått tips om dessa http://www.24mx.se/knaskydd-fly-5-pivot-svart men inte provat dom själv.
Känns som de är en väldigt lik konstruktion som Thor Force skydden om man börjar inspektera närmare.
Oneal knäskydd kör jag med, passa er dock även om ni har knäskydd om inte kängan går ända dit knäskyddet slutar.

Hade glömt mina Klim-kängor en skoterresa och körde med vanliga vinterkängorna.
Det fick man ju givetvis sota för, slog upp smalbenet rätt skapligt (tror det finns bild på det i nån "vassa fotstegs-tråd") dock inte lika allvarligt som din skada. Men tog tid innan det läkte helt och har ju ett tufft fult ärr på benet fortfarande.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Tror jag ska köpa Polaris dragkroksats även till -14. Härligt stora förstärkningsplåtar till insidan av tunneln (ännu längre än förra modellen) och underbar att ha när man ska lastsäkra på släpvagn :)

Är dessutom helt säker på att bågen räddade mitt chassi mer än en gång. Allt för många baklänges-uppochned-landningar och helt spikrak tunnel :tongue1:
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
I grova drag, vad skiljer rmk assault och switchback assault åt? förutom längd och elstart..
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Är inte pyramiden lite annorlunda? Fått för mig det och kollar man skiss så är det inte samma nummer? Alltså lite annorlunda körställning eller nå sånt av det då?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Är lite nyfiken på vad ni fick för dealar när ni köpte nyskoter i år då det brukar kunna skilja en del, pris snowcheck etc. :)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Nu när man skruvat nyskotern i molekyler så märker jag att det är fullt med "olja" i buken. Verkar som det kommit från pipan nämligen. Klämringen som sitter mellan grenrör å pipa sitter lite snett och de verkar vara läckage på undersidan.

Tycker det är fruktansvärt mycket med tanke på att skotern inte rullat många meter. Någon som har tips på vars det annars kan läcka?

Polaris å kvalitétskontroll går hand i hand återigen.... ;)
 
K

krickus

Nu när man skruvat nyskotern i molekyler så märker jag att det är fullt med "olja" i buken. Verkar som det kommit från pipan nämligen. Klämringen som sitter mellan grenrör å pipa sitter lite snett och de verkar vara läckage på undersidan.

Tycker det är fruktansvärt mycket med tanke på att skotern inte rullat många meter. Någon som har tips på vars det annars kan läcka?

Polaris å kvalitétskontroll går hand i hand återigen.... ;)
Märkte det på min maskin också, rätt mycket olja var det med hänsyn tagen till att den bara körts på/av släpet. Läckaget är mellan grenrör och pipa. Känns kanske inte gediget på en produkt som kostar 140k.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Var det fräsch olja eller halvförbränd? Tänkte om det är någon sorts konservering? Alltså att om "oljat in" motorn innan som skeppar det?

Annars borde det ju läka nånstans om dom knappt gått nånting.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Märkte det på min maskin också, rätt mycket olja var det med hänsyn tagen till att den bara körts på/av släpet. Läckaget är mellan grenrör och pipa. Känns kanske inte gediget på en produkt som kostar 140k.

Sådär var det första gången på min 2013 när man hämtade den, torkade upp det som var sen har det varit torrt efter det och har inte hänt igen efter det även fast jag kört extra olja direkt i tanken i början.

Var inte något snett i någon skarv på min.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Märkte det på min maskin också, rätt mycket olja var det med hänsyn tagen till att den bara körts på/av släpet. Läckaget är mellan grenrör och pipa. Känns kanske inte gediget på en produkt som kostar 140k.
Har samma på min pro rmk, svart oljesprut som ligger i botten på buken, har endast kört den mellan släpet och garaget..
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Är inte pyramiden lite annorlunda? Fått för mig det och kollar man skiss så är det inte samma nummer? Alltså lite annorlunda körställning eller nå sånt av det då?
pyramiden är annorlunda. bredare fotholkar. körställningen vet jag inte riktigt. kan vara så att rmk har styrstången mer rakt upp.
 
K

krickus

Sådär var det första gången på min 2013 när man hämtade den, torkade upp det som var sen har det varit torrt efter det och har inte hänt igen efter det även fast jag kört extra olja direkt i tanken i början.

Var inte något snett i någon skarv på min.
Ja, de lär ju täta sig när han får gå till sig lite.