Polaris 2014

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
M-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
ACs dragbåge däremot går väl på runt 3?
Köpte min beggad hos snöskoterbolaget för 500kr.
jaha okej dom kanske missförstod honom då :p ska be honom ringa och dubbel kolla priset :)

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
M-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
ACs dragbåge däremot går väl på runt 3?
Köpte min beggad hos snöskoterbolaget för 500kr.
Föresten visst är de hos arctics åf du menar ? Eller vet du av något billigare ställe ? :p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

the_don

Aktiv medlem
25 aug 2005
86
0
6
skell
Jag kör med chillyoptions båge och den har fungera aldelens utmärkt att både dra med samt som förstärkning av chassiet. Personligen tycker jag att den ser snygg ut med. Har en till salu om nån är intresserad i 155".

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
är de inte m800 bågen man ska ha ? tänkte att den är väl längre än den på sx modellerna ? :)
Ursprungligen postat av AssaultRMK Visa inlägg
+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
är de inte m800 bågen man ska ha ? tänkte att den är väl längre än den på sx modellerna ? :)
jag kör med m800 bågen men den är det rätt mycket jobb att montera, men den är så pass lång att man kan bulta den i bakre boggiefästet,
Dels är den lite smalare längst bak så man måste forma om den något för att få rätt bredd, sen om man sätter den i boggiefästet måste man också ändra linjen under till och kapa bort den bockade kanten, men det blir riktigt stabil och ökar inte vikten något.

A

AssaultRMK

Ursprungligen postat av AssaultRMK Visa inlägg
+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
Jess precis.

Artic Cat SnoPro 600 2012 och frammåt, "nya" race chassit och inte sx/xc.

Denna modell:

Borde vara samma båge på Arctic cat RR800 också (?).

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Bild på denna monterad ?

jag kör med m800 bågen men den är det rätt mycket jobb att montera, men den är så pass lång att man kan bulta den i bakre boggiefästet,
Dels är den lite smalare längst bak så man måste forma om den något för att få rätt bredd, sen om man sätter den i boggiefästet måste man också ändra linjen under till och kapa bort den bockade kanten, men det blir riktigt stabil och ökar inte vikten något.