Dyna proclimb

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Finns de att hitta nån dyna till proclimb som är samma höjd som f dynan fast kortare som m dynan och gärna smalare längst upp än vad m dynan är? Ja har xf/f dynan nu

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Jo den gör ju det, är själv sugen på att köpa en tycker den är lite väl hög orginal dynan...iaf för mig som bara är en tvärhand hög :p

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja har ju alltid åkt boss dyna och ja kan ju ärligt säga att ja saknar väsk utrymmena

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Jo det är ju som det man saknar mest av allt, att kunna dunka in nå denna bak i dynan :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Till helgen börjar ja på ett dyn bygge, är så förbannat less på pipen som sticker ut bak på xf dynan! Ska passa på att bygga nått slags fack med så man iaf kan få in vergtygsväskan å en fliströja! Tur ja känner en grym sadelmakare!!!

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Provkörde m dynan 5 mil men helt galet hög kändes den för en som kan gå rak i en gammal kornbod, så nu har ja satt sågen i dynan och bestämt mig för att knåpa ihop nått själv och blir de helt galet får väl sadelmakarn ta hand om den i sommar, har sänkt den ca 5cm i framkant och 3 i bakkant men vilket otroligt svårt och bökigt jobb! Skulle ju ite direkt rekomendera någon att prova på sin m- dyna som inte har en extra dyna eller backup plan:wondering: såg ju väldigt lätt ut för han som hade gröpt undersidan sen häftat ihop igen men hur han fått till de så de håller i framkant framgår ju inte riktigt! Jag tror de här slutar med att man har en dyna som ser ut som ett lapptäcke:)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Du har ju Wasatch Recreational Products dynan om du nu inte har sett den tidigare?

http://www.wr-products.com/products/2012-pro-climb-m-pro-cross

Kör med WRP-dynan på min ProRmk, en av dom absolut bästa tillbehör jag någonsin betalat för!
Den är inte för touringåkning kanske, men funkar att sitta på vid ledkörning-och helt underbar vid sidan av leden.
Väääääldigt prisvärd för ca 3500 inkl frakt, tull och hela skiten.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Provkörde m dynan 5 mil men helt galet hög kändes den för en som kan gå rak i en gammal kornbod, så nu har ja satt sågen i dynan och bestämt mig för att knåpa ihop nått själv och blir de helt galet får väl sadelmakarn ta hand om den i sommar, har sänkt den ca 5cm i framkant och 3 i bakkant men vilket otroligt svårt och bökigt jobb! Skulle ju ite direkt rekomendera någon att prova på sin m- dyna som inte har en extra dyna eller backup plan:wondering: såg ju väldigt lätt ut för han som hade gröpt undersidan sen häftat ihop igen men hur han fått till de så de håller i framkant framgår ju inte riktigt! Jag tror de här slutar med att man har en dyna som ser ut som ett lapptäcke:)
Provade du en filékniv och smörjmedel?
Om man kapar toppen 5 cm jämnt och sedan byter ut toppstycket på överdraget, samtidigt som man klipper ner det övriga av överdraget, så tror jag att det kan bli bra.
Dock lite tunt med stoppning ovanför batteriutrymmet...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kör med WRP-dynan på min ProRmk, en av dom absolut bästa tillbehör jag någonsin betalat för!
Den är inte för touringåkning kanske, men funkar att sitta på vid ledkörning-och helt underbar vid sidan av leden.
Väääääldigt prisvärd för ca 3500 inkl frakt, tull och hela skiten.
Är den alltså så hård som det sägs..?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja körde med filekniven och de gick bra att skära blir lite vågigt så man måste nog stoppa lite mjukare skum på toppen för att slippa knölar, sen batteri facket blev ett ända stort hål som ja limmade in skum bitar i! Mitt överdrag på dynan va de flera sprickor i så jag har knåpat ihop ett helt nytt överdrag, jag är fortfarande skeptisk till mitt lilla projekt

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jag kör med WRP dynan på min XF proclimb.. Funkar klockers.. Smiigt som zlatan att komma från sida till sida. Inte allt för hård. Dunkade 20 mil led i helgen utan biverkningar på röven. Känns dock som att sätta sig på en chopper med aphäng-styre om man har stått ett tag.. men men, gud välsigne teleskopstyret ;)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja efter två sena kvällar så har man en dyna igen, resultatet känns oki men man skulle sytt dit nån liten rand på sidan för nu är den helsvart och utan söm på sidan så den ser lite tacky ut! Blir ball prova den iaf

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Här var tråden ja letade efter tidigare
Sökte på WRP men fick ingen träff.
Ni som kör WRP dunan. Är den smalare nertill mot tunneln än originalet?

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Man kan undra varför dom gjort en fallgrop bak på m-dynan med texten sitt inte här och sätter man ner ett knä lite för hårt och de är kallt så spricker skinnet upp och skumgummit går av å trillar ner i lådan som borde vart ett handskfack, hm luddigt skrivet men ni fattar poängen

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Ja körde med filekniven och de gick bra att skära blir lite vågigt så man måste nog stoppa lite mjukare skum på toppen för att slippa knölar, sen batteri facket blev ett ända stort hål som ja limmade in skum bitar i! Mitt överdrag på dynan va de flera sprickor i så jag har knåpat ihop ett helt nytt överdrag, jag är fortfarande skeptisk till mitt lilla projekt
Jag körde men dyna med lamellskiva på rondellen, smutt som fan

skickat med brevduva - min HTC med Tapatalk är inte pålitlig nog

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jo själva vågigheten gick putsa till med rondell och skiva, blev ett jäkla damm av de:)