W
w3stman
Hej!
En bekants Lynx drog lite väl häftigt med olja under helgens tur. Åkte ut med full oljetank, körde cirka 2-3 mil och då började oljelampan lysa. Trodde inte det var sant då han sa det men jodå, oljetanken var i princip tom.
I början av turen hade skotern lite problem med hänggas, vilket gav med sig efter 15-20min, kan detta varit att wiren kanske är dålig och hakar upp sig? Har nämligen läst någonstans att när wiren går av, så går oljepumpen till helöppet läge.
Anledningen till att jag frågar är att wiren kostar cirka 800kr och skulle vilja ha lite kött på benen innan jag ska börja riva för att komma åt pumpen.
Något vanligt fel som orsakar detta? Hur kommer jag lättast åt pumpen? , för den verkar sitta jäkligt dumt till. Något annat jag borde kontrollera när jag ändå är där och bökar?
Tack på förhand!
En bekants Lynx drog lite väl häftigt med olja under helgens tur. Åkte ut med full oljetank, körde cirka 2-3 mil och då började oljelampan lysa. Trodde inte det var sant då han sa det men jodå, oljetanken var i princip tom.
I början av turen hade skotern lite problem med hänggas, vilket gav med sig efter 15-20min, kan detta varit att wiren kanske är dålig och hakar upp sig? Har nämligen läst någonstans att när wiren går av, så går oljepumpen till helöppet läge.
Anledningen till att jag frågar är att wiren kostar cirka 800kr och skulle vilja ha lite kött på benen innan jag ska börja riva för att komma åt pumpen.
Något vanligt fel som orsakar detta? Hur kommer jag lättast åt pumpen? , för den verkar sitta jäkligt dumt till. Något annat jag borde kontrollera när jag ändå är där och bökar?
Tack på förhand!