Håller med, min HCR 2012 har jag kört 250 mil med 083 remmen i vinter, och det är inga fel på den. Och det är ingen mesåkning. Men det verkar vara vissa maskiner som är drabbade.Hur kör ni !!!! Jag har piskat min Xf 800 2012 ca 250 mil. 100 mil med 083 och har den som reserv och den ser ut som ny och 150 mil med 084 remmen och den är oxå som ny. Åker hyfsat hårt enl mig själv och min funkar jävligt bra. Har provat att åka med Dalton vikter men åker nu orginal. Jag kanske bara har en j----a tur. Är det sån stor skillnad mellan 1100 och 800an så ska då inte jag byta fastän man varit sugen få en med "fläkt".
De lät bra hoppas de är fler som har den erfarenheten både på 800an och 1100 turbon.Nu har ju inte jag en 1100T men en 12:a som det är bytt sek variator på iaf. Det gjorde skillnad som dag och natt med nya variatorn på min skulle jag säga. 3 remsprängningar med den gamla på ca 130 mil. Sen den nya variatorn kom på har samma rem suttit på och ser ut som ny än, det här blir 3:e säsongen med den remmen...
Tjena trimmarn!Hur ser man om sek variatorn är bytt till den nya?
Kompisaren ringde återförsäljaren i Övik för byte av sekundärvariator men de påstod att sekundärvariatorn var bytt på den maskinen. Vi är dock skeptiska till det för när han köpte maskinen fanns ingen bullentin på byte av variator den kom långt senare så de förefaller omöjligt.
Bra tack jag har hitta bilder på den gamla och den nya uppdat vers. Vi hade rätt den va inte uppdat till nyare.Tjena trimmarn!
Du ser att den är bytt genom att kolla på kylflänsarna, den nya varianten på sekundärvariator har skruvhål i kylflänsarna.
mvh,
Den vetgirige
Tycker jag han borde få som goodwill faktiskt. Dessutom var dom ju restade jävligt mycket ifjol så det finns säkert flera 12r som inte fick bytt ifjolBra tack jag har hitta bilder på den gamla och den nya uppdat vers. Vi hade rätt den va inte uppdat till nyare.
Frågan är om han får en ny sek varre gratis då maskinen är en 12a?
De va samma återförsäljare som sålde skotern ny som har servat den ,de va en som jobbade på firman som köpte den ny och kompisen köpte den av han. Tyvärr jobbar inte den anställda kvar på firman.Är det samma återförsäljare som säger att den ska va bytt som åtgärdat servicemeddelandet?
Kan ju vara så att någon annan ÅF som sålde den från början plockat ut variatorn och då skrivit in i service webben att den är åtgärdad. Har kompisen ägt maskinen sedan ny eller kan någon annan ha hämtat ut variatorn?
Tycker ni ska höra av er till den som åtgärdat servicemeddelandet för att höra vad denne säger.