Äntligen en någorlunda "recension" på blade skidan! Tydligen så ska Blade skidan i grunden vara SLP skidan som BRP sedan på något vis har fått "kopierat" och sedan förbättrat den som de själva påstår. Kan vara därför du tycker att de känns identiska.Kört drygt 20 mil med min boondocker 800 3700. Riktigt nöjd! Går mycket bättre än -11 och -12 i djupsnön! Grymt stabil på led och nya bladeskidan fungerar klockrent. Lite fladdrig på led men annars nöjd. Tänkte först köpa slp pp men dom känns ganka identiska i funktion måste jag säga.
Jo jag vet =) Precis som slp pp som också har tre lägen att justera. Känns skönt att för en gång skull köpa en färdigmoddad skoter i princip. Behöver inte byta matta, inte styrhöjare, inte skidor, inte dämpare, inge variatorkit. Hehe bara lite småfix som linq tunnelväska mm..Har ni inte lagt märke till det så har Bladeskidan tre olika infästningsmöjligheter som ger tämligen olika uppträdande. Sätter man skidan så långt fram som möjligt kommer den bli nervös men lättsvängd, längs bak blir den sävlig men tyngre att svänga och i mitten nånstans mitt emellan. Tar nog nånstans runt minuten per skida att skruva om och testa =)
Haha....... jajja, min 3900a har nya dämpare runt om, annan sekundärvariator, ny framvagn och flyttad styrstång mm =).......... Behöver inte byta matta, inte styrhöjare, inte skidor, inte dämpare, inge variatorkit. Hehe bara lite småfix som linq tunnelväska mm..
Har satt dit en komplett uppsättning RS-dämpare. "Storpojksanpassning" =)varför byter du dämpare???
Min vänstra kåpa var en aning slapp mot tanken så var in och fick en ny som passade bra på min 3700. Dock så har dekalen börjat släppa lite. Annars så har den rullat på bra i 17 mil. 800ccdet jag kan störa mig på är att plasten inte riktigt passar på högersida. Vilken olja kör ni på ???