Snopro slides eller orginal slides?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Är dags att byta slides på min Ski-doo MXZ 440/800-07.

Frågan är vad man ska slänga på för slides. Tänkte beställa snopro slides från 24mx eftersom jag ska beställa lite mera grejor därifrån:heh:

Funkar Snopro grafit bra eller ska man beställa från Stenmarksmaskin där de också är grafit slides, men tydligen orginal slides. Ha använt mkt snopro grejor och de ha alltid funkat för mig. De enda som jag inte tål är piratremmar:mad2:

MVH Magnusson91

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Prova Slides från sno pro. Kan knappast vara helt usla för då skulle dom inte kunna säljas.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det enda som talar emot ditt påstående är att snopros insugningsgummin är helt jävlat värdelösa och dom säljs.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.083
113
Stora Blåsjön
Det enda som talar emot ditt påstående är att snopros insugningsgummin är helt jävlat värdelösa och dom säljs.
Skulle vilja utveckla med att säga att allt som har med snopro + gummi att göra borde inte få säljas. tex deras motorkuddar är också bara skit.
Nu har jag för mig att jag hade snopro slides (95% säker) till min iqr förut och dom höll då bra.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Om vi säger så här då, Det jag använt från sno pro har fungerat som jag tänkt mig. Finns fler tillverkare som t.ex har problem med insugsgummi, but point takten.