Iq 600rr zbroz framvagn !!

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Tjena jag tänkte köpa en rr, men har hört att de är tungstyrda, därför fundera jag på köpa en zbroz framvagn en som är lite smalare om man lix ska greja (lättare att Burka med).
Men då vill jag byta till spindlarna som sitter på -11/-12 rmk/assault/rush/iqr men vad kostar det?? Och måste man byta dämperiet då eller passar det bolt on?? Och bör man byta själva styrstaget med?

Har kollat igenom forumet men hittar inte mina frågor bara detta http://forum.snowmobile.se/showthrea...t=33713&page=1

Tacksam för svar mvh/johanna

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Assault-10 och Pro-ride har dom nya spindlarna, tror jag..

Har för övrigt en komplett Assault-13 framvagn till salu snart, inga spindlar men med styrstag, PMa isf!

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Assault-10 och Pro-ride har dom nya spindlarna, tror jag..

Har för övrigt en komplett Assault-13 framvagn till salu snart, inga spindlar men med styrstag, PMa isf!
oki alltså om jag köper dessa rush styrspindlar så kommer framvagnen från din assault passa utan att byta original dämparna !?
men han skulle ha 800kr st för dessa vad kan nya original kosta?? elr exempel holz spindlar??

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mm men köper du en assaultframvagn så blir den inte särskilt smal. Assault är ju ganska bred original.

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Vill du ha en mer lättstyrd IQRR kan du istället gå den enklare och billigare vägen med att kapa ner spindlarna och styva upp främreboggidämpare alternativt lossa på balataremmarna.