Instruktion relocator

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Förresten!! Nu står ju skidorna lite snett efter monteringen. Var ska jag skruva för att rätta till det? Det borde väll va på axeln som sitter nedanför det undre styrstångsfästet eller???

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Kommer fan inte ihåg hur de ser ut, men jag vet att de va tråkigt som i röva att komma åt

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Förresten!! Nu står ju skidorna lite snett efter monteringen. Var ska jag skruva för att rätta till det? Det borde väll va på axeln som sitter nedanför det undre styrstångsfästet eller???
Jepp. det stämmer bra. Låsmuttrarna till staget brukar vara lagom roliga att komma åt.

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
nu är allt monterat och klart!!! känns riktigt nice, men det här med att justera skidorna är ju så där. höger skidan känns som den står perfect men vänster står inåt. Är det nån som har nån bra teori hur det kan komma sig. krokig?
Så nu till frågan hur mäter man upp allt så det blir bra, ska jag bara justera vänsterskidan? vad tycker ni?
Gärna lite info hur detta ska gå till, ingen vidare bra mekaniker så bra tas emot!!!

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
I instruktionsboken sår det att man ska lämna in den till åf om skidorna står galet.. Som sagt det är endast den ena som står konstigt.
Ingen som har nå bra tips på hur man ska mäta in skidvinkeln?
Spar i så fall några kronor!!

Svartstreck

Aktiv medlem
8 feb 2012
54
0
6
Bispgården
Sidan märkt med 2-42 i din handbok (sida 59 eller nåsånt) så står det hur man justerar toe, och vad den ska stå på :)

För att få skidan att peka mer utåt så är det bara att justera styrstaget som går ut till skidan