Polaris Pro Rmk 600 - 12

W

wettrob

Tankarna går ikring att köpa en pro rmk 600 men vet absolut ingenting om den då det skrivs så lite från dem som har en.
Så ni som vet nå vettigt om den kan gärna skriva.

Två frågor som jag mest vill ha ett svar på är:
Variatorn lirar bra? inge rem slitage etc?
Bra motor? inget man behöver vara rädd över att te.x veven ska flyga som man fick tänka på hela förra säsongen när man körde rotax 800..

Enda man läst om här på forumen, dock är det 800an, men det verkar som att TPS:en spökar på många? Vad gör man åt det?

Maskinen har gått 285mil.

En annan fråga bara, vad blir konsekvenserna med att importera från Finland?
Vet att man behöver få CE dokument på svenska eller vad det nu var, och det kostade en del men det är helt klart värt det med tanke på prisskillnaden på skotrarna i Sverige och i Finland.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tappar du inte garantin om du importerar från finland?
Sen så brukar jag tänka "hittar man inte mycket info om skotrarna är det bra skotrar" För att det är folk med problem som hörs och syns!
Sen det där med veven kan du släppa och sova gott ! :)
 
W

wettrob

Nja garantin kommer nog bli kvar, dock måste jag fara till Finland isåfall.
Är då iallafall så för mina släktingar som tagit in skotrar, dem har varit och gjort 50 mila service i Finland osv. Dock var det Skidoos men det borde ändå vara samma med Polaris isåfall(tycker man).
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Mjo det är ju sant , men tänkte mer att det måste vara drygt att fara över till finland för att fixa något på garantin. Men är det inga beskymmer så är det ju lugnt :)
 
W

wettrob

Brukar det inte vara jävligt struligt att regga in Polaris?
Ser att du kör en pro rmk 600. Har du något att säga om den, vad du tycker osv?

Jo det där CE dokumentet ska kosta ca 9k + att man ska få den besiktad hos bilprovningen och typ någon skoter firma i Sverige också. Så det hela slutade på ca 13k för att ta in en Polaris.

Får se hur det blir med den, har ringt och pratat med firman som säljer den iallafall.
 
W

wettrob

Nä den är alldeles för dyr.

Tittade runt lite och tittade vad maskiner kostar där.
115 000:- för en ny Pro Rmk 800 - 13, och då kan man fortfarande pruta för dem som vill.

11or och 12ors Xrs 600/800 e-tec som gått från 300 mil till 700 mil kan man få för 60-80k.

Så är en hel del skillnader, synd bara att Polaris kostar så mycket att regga in till Sverige bara...
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Ser att du kör en pro rmk 600. Har du något att säga om den, vad du tycker osv?

Jo det där CE dokumentet ska kosta ca 9k + att man ska få den besiktad hos bilprovningen och typ någon skoter firma i Sverige också. Så det hela slutade på ca 13k för att ta in en Polaris.

Får se hur det blir med den, har ringt och pratat med firman som säljer den iallafall.
Okej, tyvärr har jag bara hunnit köra 4 mil än så länge. Köpte den i början på veckan, så nu håller jag på med inkörningen. Men är grymt nöjd än så länge. Den känns inte som en 600.
 
W

wettrob

Okej, tyvärr har jag bara hunnit köra 4 mil än så länge. Köpte den i början på veckan, så nu håller jag på med inkörningen. Men är grymt nöjd än så länge. Den känns inte som en 600.
Okej det låter bra!

Får se om det blir rmkn eller ej, ska fara och se på en iq 800 i helg.
 
W

wettrob

Iq:n var för risig så sitter ännu skoterlös!
RMK:n blir det inte heller pga ekonomin räcker ej till.

Någon som vet hur crossfire 8 - 09 och en iq 600rr - 08 är?
 
Last edited: