arctic cat hcr 2012

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
hej! är det någon annan här på forumet som krökt boggiskenorna?
sen en annan fråga om man ska sänka boggien som dom gjort på -13 behöver man stoppa antistabb kit ?

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Inte på en hcr dock, har en xf 800 -12. Krökte mina ifjol under påsken, bedrövliga boggieskenor måste jag säga. Va ju inte billiga heller och inte fan fanns ice age rails till xf. Om jag vore du skulle jag köpa såna, finns ju till m8:ans längd

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
okej jag knäckte till back dem med 3 tons kedjeblock sen förstärkte jag upp dem får som det håller nu annars blir det andra skenor

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tycker arctic skenorna verkar hålla mycket bra.430 mil utan synliga skador på boggien.
däremot har undre a-armarna gett upp två gånger.dom verkar vilja bli krokiga om man kör hårt.alltså att hålen som man fäster spindeln i vrider sig.
har även knäckt en hög med spindlar.
två primär variatorer.
en sekundär.
två bulkheads
en tunnel
knäckt styrstången två gånger.
en matta

men ingenting i boggien så inte vetja om den är så jävla vek.

lätt den bästa skotern jag haft endå.utöver variatorerna så har den ju alltid fungerat.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
tycker arctic skenorna verkar hålla mycket bra.430 mil utan synliga skador på boggien.
däremot har undre a-armarna gett upp två gånger.dom verkar vilja bli krokiga om man kör hårt.alltså att hålen som man fäster spindeln i vrider sig.
har även knäckt en hög med spindlar.
två primär variatorer.
en sekundär.
två bulkheads
en tunnel
knäckt styrstången två gånger.
en matta

men ingenting i boggien så inte vetja om den är så jävla vek.

lätt den bästa skotern jag haft endå.utöver variatorerna så har den ju alltid fungerat.
My -11 el -12?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag förstärkte mina i förebyggande syfte då jag såg en del böjda skenor precis framför bakre saxen.