variatorrem till rs 600

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Vet ej, men 600 e-tec och 1200orna har lika rem. Den passar då på 800an jag har så då bör det ju vara lika dant åt andra hållet. Vet ej om det är 288. men har för mig (rätta om jag har fel) att det är nått med 7 på slutet.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Har hört att 800 remmen är för hård för 600 variatorerna och att om man kör med 800 rem i 600 så kan det skada variatorn. Men är inte helt säker :)
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
600 remen passar i 800 men den är för mjuk och håller inte länge. Har egen erfarenhet av det la en 600 rem i min 800r och den small efter bara ca 15mil.
:)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Javisst, dom är ju märkta och gjord till olika saker. Men duger i den andra om man måste hem :p
Vi åker med 1200a 600a och jag på en 800a. Men bara en reservrem då det var slut hos åf nu under jul.
Skönt att veta att den andras rem tar en hem utan problem.
 

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
okej tack för alla svar :) har nu ett nytt problem.. remmen som satt på var en 197, det är ju standard på dom vanliga 600, jag satt på en likadan rem men när jag starta den så drog den ju frammår för den gammla remmen var sliten och inte drog, så jag ställde in sekundären så den inte drog på tomgången men när jag kör varvar den som fan ändå upp till typ 60kmh då börjar den växla, har ej hunnit kolla nå vidare men kan de vara så att det bränt fast gummi från den nya remmen på primärvariatorn när den stod still och "drog" säg frammåt? allstå så att den tjärvar lite innan den växlar?
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
okej tack för alla svar :) har nu ett nytt problem.. remmen som satt på var en 197, det är ju standard på dom vanliga 600, jag satt på en likadan rem men när jag starta den så drog den ju frammår för den gammla remmen var sliten och inte drog, så jag ställde in sekundären så den inte drog på tomgången men när jag kör varvar den som fan ändå upp till typ 60kmh då börjar den växla, har ej hunnit kolla nå vidare men kan de vara så att det bränt fast gummi från den nya remmen på primärvariatorn när den stod still och "drog" säg frammåt? allstå så att den tjärvar lite innan den växlar?
Borde du inte köpa en 288 rem istället för en 197 då? Dumt att chansa med hållbarheten..

För att svara på din fråga, borde väll inte vara alltför omöjligt att se?
 

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
Borde du inte köpa en 288 rem istället för en 197 då? Dumt att chansa med hållbarheten..

För att svara på din fråga, borde väll inte vara alltför omöjligt att se?
jo egentligen, ville bara prova å se hur länge den håller då den kostar hälften så mycket..
ne man borde väl se de om man hissar upp den och gasar? är iväg och jobbar nu så har ingen möjlighet innan helgen:)
 

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
körde med 383an på min tnt 600. körde +300 mil på den innan det var dags å byta.
Finns ju också andra som passar ex 377, 197, 317 :)
ja passar gör dom, är bara de att det är liiiite mer tryck i min rs än i din tnt och då ska det egentligen sitta racingremmen på som är 288. :)
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
ja passar gör dom, är bara de att det är liiiite mer tryck i min rs än i din tnt och då ska det egentligen sitta racingremmen på som är 288. :)
joo, mer tryck är den säkert. Sitter har ändå ett SPI helsystem,boysen reeds, nerdrevad och variatorpreppad. så det är ju bättre tryck än orginal.