kåpat skotersläp,

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Tjenare!
Är ute efter ett kåpat skotersläp med möjlighet för att lasta 3 skotrar ibland.
Tip och andra bra saker är givet.
Länka gärna :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Oj, måste nog vara ett rätt stort. Jag får plats precis med 2st PRO-RMK "skavfötters" en framåt och en bakåt på mitt 4P släp där lastmåttet är 3600x185cm.
 

husqvarnan100

Aktiv medlem
1 apr 2011
54
2
1
Har nyss investerat i ett 3s aluvagn med kåpa och boggie. mått 6*2 meter och lastar 4 skotrar.

Rekomenderas starkt !
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Ja 3s är ju stora men är även sjukt dyyra.

Ett släp på 185cmbred och kanske typ 4,85m långt borde det kanske att stuva in?
Polaren har ety 4p som är 185 och 427lång men där saknas det en bit och det ser man med blotta ögat.
 

Mats A

Aktiv medlem
27 jan 2008
52
0
6
Östhammar
Har precis köpt ett 3s släp och det blev inge dyrare än att köpa ett 4p som jag hade förut så sjukt dyrare än andra är dom inte än andra släp. Är jätte nöjd med det nya släpet
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Köpte också ett 3s tidigare i höst efter tre månaders "marknadsundersökning"
Visst, några tusenlappar skiljer det-men skillnaden är verkligen inte speciellt stor!
Det svåra är snarare att hitta återförsäljare jämfört med 4P osv.

Jag bestämde mig för att inte ens titta på ngt annat än inline, och där var det ju i stort sätt samma pengar.
Den enda negativa detaljen jag ser är eg på gott och ont, men främre lämmen är svetsad.
Bra för stabiliteten, men det finns tillfällen då det är djäkla praktiskt att kunna fälla den.
Kanonvagn annars, märks inte bakom bilen! :)
 

Mats A

Aktiv medlem
27 jan 2008
52
0
6
Östhammar
Tänkte också på det med framlämmen när jag köpte min men hur många gånger är det man fäller den? bättre med en svetsad så det är helt tätt fram. Dessutom sitter veven för tippen där så det är problem att ta av lämmen iallafall på min 4p som jag hade. Problem med återförsäljare stämmer,jag åkte till fabriken och hämtade min
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tänkte också på det med framlämmen när jag köpte min men hur många gånger är det man fäller den? bättre med en svetsad så det är helt tätt fram. Dessutom sitter veven för tippen där så det är problem att ta av lämmen iallafall på min 4p som jag hade. Problem med återförsäljare stämmer,jag åkte till fabriken och hämtade min
Ja, i mitt fall visade det sig att grannen jobbar ett par mil från fabriken, så han drog hem det mot en flaska whisky. :)

OnTopic:

En kåpvagn som rymmer tre skotrar är stor.
Både på längden och bredden.
Är det nytt du söker?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
har du kollat priserna på master trailer dom har olika vagnar häls cad
Vart kollar man priser..?
Nu är det skitsamma när jag redan handlat, men är det nitat eller svetsat?
Hade ett Brenderup tidigare, och där lärde jag mig att man får vad man betalar för.
Värre skräp har jag inte betalat för, undantaget en kina-fyrhjuling till ungarna.
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Kan ju säjja som så att jag har ett COsläpet, egentligen en racetrailer, som är 2x5 meter med kåpa. 2 långa maskiner går bra att köra på, alternativt backa på en å få närmare 2 meter över i bakkant, men å få på 3 är bara å glömma, tyvärr... Skulle tro att 6meter är minimum om man ska lasta 3 eller 4 skotrar av modern typ, gärna 6,5meter...
 

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
lastar 3 nytro på ett släp som är 220x455 men då hänger en med just utanför så har man bara bredd så behöver det inte vara så långt