busskoter, hjälp mig! hopp å lek

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
tjena, jag bor i norrland å tänkt köpa ny skoter till nästa säsong. den ska hålla att hoppa ramp med å inte vara så mycke standardfel, har kollat på arctics snopro sx men har hört att man smäller av vevn direkt..? rs:en är de ju kolvbyte på så jävla ofta men har hört att det är stadigt chassie och boogie på den..? rev 800 är jag också sugen på men har ingen aning hur stadig chassie och de är, och även motorn? skriv vad ni tycker! / Andreas.
har en budget mellan 50000-60000 tusen!

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Som du beskriver finns det många fel om man väl börjar leta, men så är det med extreme maskiner, nästan oavsett ändamålet för dem.

Jag har själv en RS är inne på andra säsongen med samma kolvar, och inte ett enda motorproblem förutom avgastempsmätaren som kan behövde spruta lite kontaktspray på. I mitt tycke är det en bra och stabil skoter, har själv hoppat lite ramp i min Superkicker och lyckats med den fina bedriften med att hoppa över hela landningen och landa platt, enda som hände var att ett av motorfästena(Det underdimensionerade vid variationerna) sprack, och då var det en bra jävla smäll..

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
jo tror det blir en rs, har varit och provkört en idag och dra åt helvete vilket gassvar, sätter nog 0,8 cylinderfotspackning direkt. synd bara att dom ligger på 9000 varn direkt man rör gasen..

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Jag har en jävligt fin IQ RR -09 uttagen -10!
Den har gått runt 120mil, den är som ny!
Den är fullt servad både i boken och utav mig.
Den ligger ute för 63k, men kan gå ner i pris.
PM:a mig om du är intresserad.