Yamaha 2014

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jag tror inte man ska hænga upp sig så mycket på att de nya maskinerna skall byggas i staterna. Det ær ju helt normalt att en tillverkare tillverkar diverse saker åt flera kunder. Ta Getrag till exempel, dom bygger ju ena sjujævla stabila væxellådor till de værsta av de værsta bilarna(Ferrari etc.) men æven till "simplare" bilar(Renault, Volvo, VW osv). Allt beror ju på efter vilken specifikation kunden(i detta fall Yamaha) vill ha sin produkt levererad.
Yamaha ær ju kænda før sin kvalitet och precision, och det ær ju mycket dærfør dem lever idag, ergo lær dem ju knappast låta nån slø och arrogant jænkare snickra en skoter åt dem precis hur som helst han kænner før det...

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jag tror inte man ska hænga upp sig så mycket på att de nya maskinerna skall byggas i staterna. Det ær ju helt normalt att en tillverkare tillverkar diverse saker åt flera kunder. Ta Getrag till exempel, dom bygger ju ena sjujævla stabila væxellådor till de værsta av de værsta bilarna(Ferrari etc.) men æven till "simplare" bilar(Renault, Volvo, VW osv). Allt beror ju på efter vilken specifikation kunden(i detta fall Yamaha) vill ha sin produkt levererad.
Yamaha ær ju kænda før sin kvalitet och precision, och det ær ju mycket dærfør dem lever idag, ergo lær dem ju knappast låta nån slø och arrogant jænkare snickra en skoter åt dem precis hur som helst han kænner før det...
Tyvärr blir det ju just så det blir,en fet arogant jänkare kommer att bygga allt på nya yamahas,kommer förmodligen inte lägga ner sin själ i hopskruvandet,iomed patriotiskt tänkande:bigsmile:,förutom då motorn,så gillar ni inte arctic,så tror jag inte ni kommer gilla yamaha i framtiden heller,dock tror jag själv att detta är det bästa som hänt yamaha sen dom gjorde deras första skoter.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tyvärr blir det ju just så det blir,en fet arogant jänkare kommer att bygga allt på nya yamahas,kommer förmodligen inte lägga ner sin själ i hopskruvandet,iomed patriotiskt tänkande:bigsmile:,förutom då motorn,så gillar ni inte arctic,så tror jag inte ni kommer gilla yamaha i framtiden heller,dock tror jag själv att detta är det bästa som hänt yamaha sen dom gjorde deras första skoter.

Då blir det väl bara Lynx kvar för alla andra märken byggs ju "en fet arogant jänkare"... :D

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Då blir det väl bara Lynx kvar för alla andra märken byggs ju "en fet arogant jänkare"... :D

Ja,en full finne,med en vin rapande frans man som arbetsledare,snickrar ju på dom maskinerna....nå,nu när yamahas underbara högkvalitets precisions produkter inte görs nå mer av japaner,så blir det ju hugget som stucket att välja maskin,skit som skit...

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Enligt uppgift så är vipern den enda yamacaten som kommer. Sägs att yamaha ska släppa en ny egentillverkad model varje år under de 5 närmsta åren. Nya chassin och nyutvcklade motorer.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
7
du min herre vann nyss SM i fördomar!

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
7
Enligt uppgift så är vipern den enda yamacaten som kommer. Sägs att yamaha ska släppa en ny egentillverkad model varje år under de 5 närmsta åren. Nya chassin och nyutvcklade motorer.
enligt vadå för uppgifter? :)

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det är synd och skam att yamaha har skoter som nån hobbyverksamhet nånting
dom gör på raster kanske vem vet inte men som många skriver så har det inte hänt
mycket dom senaste 5 åren så ska yamaha vara med så får dom nog lägga ner
trumpetavdelningen och få fingrarna ur rektum.

rasmusb

Välkänd medlem
5 nov 2009
193
1
18
Börjelslandet
Finns det någonstans där yamaha säger att det är samarbete med arctic cat?
Känns lite konstigt man ser ju att det är en arctic men dom verkar ju inte nämna det någonstans...
Exempel första han säger i denna film.
"nytt chassi från yamaha" om jag hör rätt.

edit: han verkar säga "nytt chassi för yamaha" rätta mig om jag har fel.

http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelvideo/676/1667/0/video.aspx

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Det är synd och skam att yamaha har skoter som nån hobbyverksamhet nånting
dom gör på raster kanske vem vet inte men som många skriver så har det inte hänt
mycket dom senaste 5 åren så ska yamaha vara med så får dom nog lägga ner
trumpetavdelningen och få fingrarna ur rektum.
Jag tror inte du, eller någon annan, vill att trumpetavdelningens ingenjörer ska börja ägna sina arbetsveckor åt skoterutveckling.

Tvärtom så kanske trumpetverksamheten genererar pengar för att hålla på med "hobbyverksamheten" :D

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Finns det någonstans där yamaha säger att det är samarbete med arctic cat?
Känns lite konstigt man ser ju att det är en arctic men dom verkar ju inte nämna det någonstans...
Exempel första han säger i denna film.
"nytt chassi från yamaha" om jag hör rätt.

edit: han verkar säga "nytt chassi för yamaha" rätta mig om jag har fel.

http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelvideo/676/1667/0/video.aspx
Dom har skrivit ett 5 årigt kontrakt vad jag har förstått!

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hej.. jag har inte läst alla inlägg i denna tråd. Men detta kan bli hur bra som helst. Jag har hur många polare som helst som var lyrisk när artic kom med sina nya modeller. Bland annat jag själv.. do. Ser fördjävla bra ut. Men fukar so skit i många avseenden. Styrningar mm. Om yammo teknikerna fixar lite kvalitetslösningsr och finlirar lite med mc input kan detmycket väl vara det värsta och bästa vi kan åka på om 5år...

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.195
71
48
Skellefteå
saken är ju den att yamaha teknikerna troligen inte kommer fixa några kvalitetsproblem som procrossen haft eftersom skotrarna som jag förstått det kommer byggas och monteras ihop av arctic i theif river falls

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
saken är ju den att yamaha teknikerna troligen inte kommer fixa några kvalitetsproblem som procrossen haft eftersom skotrarna som jag förstått det kommer byggas och monteras ihop av arctic i theif river falls
Enligt yamaha specs.