Ski - doo 2014

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Ha, såg att man var med lite på bild. Tror inte vi pratade med varandra....
Jaså en linslus hehe.
Nej jag talade bara med en av Görans talesmän, och Göran själv förstås..


Hur kändes det med blanka kåpor, kommer den att åldras snabbt?
Förhoppningsvis blir dom väl inte blanka, såg nämligen att just den där hade svarta, lackade kåpor.
-Åtminstone tankplasten.

Summit '13 har väl inte blanka sidokåpor?

-Annars får man väl vinyla lite..
 

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Finns det och vart hittar jag tillbehörskatalog 2014?
Har dom tagit fram FR-grå bukskydd?
Passar inte vitt bukskydd bättre på Freeriden tro?

Har nästan bestämt mig för Freeride 137" nu, men har lite ångest om man ska ha en lite längre maskin ändå. Men jag vet ju att det blir mycket ledkörning och när det är djupsnökörning så lär det inte bli så brant. Visst väljer jag rätt maskin då? Någon som kan komma med lite input?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Sviker arctic efter 3 maskiner och 5 säsonger och hoppar tillbaka till ski-doo där allt elände en gång i tiden började.

Bokat en summit xm 154. Men först ska denna säsongen ta slut, fortfarande 1,5 månad kvar på m800an.

Arcticen har varit mig trogen som kompis, hoppas xm går lika fint i teknisk terräng.

Btw nu är det sekel sedan jag körde ski- doo ( rev open mod 800-05) men kan jag slänga på de 288 remmar som skräpar omkring i garaget?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Sviker arctic efter 3 maskiner och 5 säsonger och hoppar tillbaka till ski-doo där allt elände en gång i tiden började.

Bokat en summit xm 154. Men först ska denna säsongen ta slut, fortfarande 1,5 månad kvar på m800an.

Arcticen har varit mig trogen som kompis, hoppas xm går lika fint i teknisk terräng.

Btw nu är det sekel sedan jag körde ski- doo ( rev open mod 800-05) men kan jag slänga på de 288 remmar som skräpar omkring i garaget?
Jepp de kan du.. jag körde 288 vid kallare än -15.. mjukare gummiblandning = bättre grepp. Men jag klarade aldrig av att få till variatorerna så jag var tvungen att köra 391 när det var varmare..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sviker arctic efter 3 maskiner och 5 säsonger och hoppar tillbaka till ski-doo där allt elände en gång i tiden började.

Bokat en summit xm 154. Men först ska denna säsongen ta slut, fortfarande 1,5 månad kvar på m800an.

Arcticen har varit mig trogen som kompis, hoppas xm går lika fint i teknisk terräng.

Btw nu är det sekel sedan jag körde ski- doo ( rev open mod 800-05) men kan jag slänga på de 288 remmar som skräpar omkring i garaget?
det kommer ta ett tag att vänja sig men du kommer inte bli besviken.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Passar inte vitt bukskydd bättre på Freeriden tro?

Har nästan bestämt mig för Freeride 137" nu, men har lite ångest om man ska ha en lite längre maskin ändå. Men jag vet ju att det blir mycket ledkörning och när det är djupsnökörning så lär det inte bli så brant. Visst väljer jag rätt maskin då? Någon som kan komma med lite input?
Sitter med samma problem, skapade en köprådstråd: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=64705

Hoppa gärna in och skriv i den så vi får fram mer matnyttig info om dessa maskiner.

Se även: http://www.sledtrax.se/articles/1213/members/2013-04-15_21_ski-doo/index.shtml
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Det är jag också nyfiken på, jag tror nog att 154" blir lite för mycket för en 600:a men jag har aldrig testat.

Ser nu att det inte finns nån 146" 600:a på hemsidan, märkligt förr fanns väl bara 146" och inte 154" som fanns i USA?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Det är jag också nyfiken på, jag tror nog att 154" blir lite för mycket för en 600:a men jag har aldrig testat.
polaris har ju gjort rmk 600 med 155 matta i ganska många år och inte värkar det då vara nått problem att dom inte orkar...