Ski - doo 2014

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Freeridens är bredare bakstill än summitens
Aha. Det hade jag missat. Det jag läste, på den jag klurar på - 154, så är det "XM running boards" (d.v.s. samma som var på Summiten i år) men att den har extra förstärkning gentemot Summiten. Kanske är andra på 137'an som är XS-chassi?

Får ringa och dubbelkolla med handlaren, gillade de fotstegen som var på XM i år. Riktigt bra på att få bort snö utan att totalt förstöra bootsen.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Aha. Det hade jag missat. Det jag läste, på den jag klurar på - 154, så är det "XM running boards" (d.v.s. samma som var på Summiten i år) men att den har extra förstärkning gentemot Summiten. Kanske är andra på 137'an som är XS-chassi?

Får ringa och dubbelkolla med handlaren, gillade de fotstegen som var på XM i år. Riktigt bra på att få bort snö utan att totalt förstöra bootsen.
Visningsmaskinerna hade breda fotsteg bak.
 

dvane

Välkänd medlem
6 jan 2009
186
0
6
Falun
Ingen som tycker att Freeriden blivit lite väl extrem i färgläggningen ?



Så inne på att byta in backcountry x'en mot en 137 freeride till nästa säsong men är absolut inte ett dugg imponerad av färgsättningen.

Ingen som sett att denna skoter är en 146 med r-motion ?:p
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Amerikanska marknaden får yttre vändhjul på sina och även skotrarna som våra ÅF Fick provköra hadde det men dom som tas in till sverige ska inte ha det.
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
känns verkligen som om att man kommer se många freeride nästa vinter! ser grym ut!
men själv får det bli att köra på summiten nästa år också:) jag är iaf jävligt nöjd med T-motion!

mvh
 

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Någon som lagt beställning på en Freeride 137", vad har ni fått för priser? Funderar själv på att göra det, då det blir en del ledkörning men vill ändå kunna leka i djupsnön. Kommer inte hålla på att försöka klättra längst i bergen. Tror ni jag har bestämt mig för rätt maskin då, eller har ni något annat förslag?
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
jag gillar att skidoo gör allting snýggt, tex lackad styrhöjare, styre, slides, spindlar, tunnel mm,

tråkigare om man vill byta färgsättning på maskinen då det blir mycke att ändra, men jag hoppas andra märken hakar på.