Ski - doo 2014

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Summit 800 154" beställd. Trivs bra med den längden. Ska bli intressant med T-Motion och Flexedge matta.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Ingen som hört något om leveransdatum än?
Kan man räkna med att de kommer i Dec?
Inte fått något datum än. Tidigare år har de kommit innan december är slut. Har förstått att det beror på modell då de körs i olika omgångar och ofta på samma line. Ifjol kom Summitarna rätt sent.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag anser att dom borde dyka upp innan december. Det är ju bara nya dekaler på 14 så dom behöver ju knappast ställa om något i produktionslinjen.

Säsongen börjar ju i början av december, då vill jag definitivt inte stå utan maskin!

Föresten som kuriosa verkar bakre saxen i boggien blivit uppdaterad, fått nytt artikelnr och är restnoterat fram till 10 september. Fick veta det då jag beställde från USA.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag fick veta idag att leveranser av 2014 redan börjar i slutet på Augusti.. Jag skulle eventuellt få min FR 154" i mitten på September. Det låter ju för bra för att vara sant. Någon mer som fått samma? Och Lynx hade redan börjat levererats till sina kunder.. ?
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag fick veta idag att leveranser av 2014 redan börjar i slutet på Augusti.. Jag skulle eventuellt få min FR 154" i mitten på September. Det låter ju för bra för att vara sant. Någon mer som fått samma? Och Lynx hade redan börjat levererats till sina kunder.. ?
Hur känns det? :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag fick veta idag att leveranser av 2014 redan börjar i slutet på Augusti.. Jag skulle eventuellt få min FR 154" i mitten på September. Det låter ju för bra för att vara sant. Någon mer som fått samma? Och Lynx hade redan börjat levererats till sina kunder.. ?
Det va som fan.
Har inte hört nått om min än men drygt att ha en ny skoter ståandes i garaget i flera månader innan det kommer snö.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Blir perfekt om den kommer lagom till snön. Längtar inte direkt efter att dra kortet eller börja betala försäkring.

Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Visst måste skoterhandlarna så småning om gå över till årsproduktion istället för sesongsproduktion för att kunna planera verksamheten och pumpa ut UTV's och ATVs året om också.. Dett lär ju vara ett första steg att man inte väntar med produktionen tills efter sommanre..