Ski - doo 2014

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har man goggles i den är de ju bara å ha den i *gogglespåsen* om man är petig Det finns färdig märkta punkter att borra hål i. Jag gjorde hål och la fast med kattstrypare.

För varmt blir de då inte.

https://imageshack.com/i/n9nbfzj

Borrade du genom bara den svarta plastbiten eller borrade du även genom plåten?
Finns svarta också, blir nog 2 st för mig också.

Lägg gärna upp lite mer bilder på hur du satt fast den.
Får tacka för tipset.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Borrade du genom bara den svarta plastbiten eller borrade du även genom plåten?
Finns svarta också, blir nog 2 st för mig också.

Lägg gärna upp lite mer bilder på hur du satt fast den.
Får tacka för tipset.

Jo jag borrade bara igenom plastbiten, ta lös den så ser du att de är färdig skurna cirklar i foamen på baksidan där man ska borra.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Sådär då är man redo för vintern!
Monterat Speedtech, Garmin GPS nüvi 500, 12V-uttag, RSI goggle väska, snöfilter, 4 LinQ fästen och lilla väskan. Fyllt väskan med klätterrep, spade, sond. Och på kroppen sitter det Tracker2 och Leatt nackskydd + kroppsskydd och en Dakine rygga! Bring on the f*cking snow, biatch!! :)
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag har byggt ett o annat rack till mina skotrar genom åren och ser alltid till att dom är lite innanför tunneltaket då jag vid tight skogskörning lyckats knosa nåt rack som varit för brett , med linq sticker ju ut en hel del , hur tar dom upp smällarna i skogen?
Ger dom sig före chassiet tex?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ok.
Sitter med mina väskor nu, gick fort som bara tusan.
Men de är inte särskilt djupa, känns som att det är frågan om mina 509 aviator går in i väskan.
Får se efter jul när jag åker upp nästa gång.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Ok.
Sitter med mina väskor nu, gick fort som bara tusan.
Men de är inte särskilt djupa, känns som att det är frågan om mina 509 aviator går in i väskan.
Får se efter jul när jag åker upp nästa gång.
Dom ryms nog inte in, är nog bara *standard* goggles modeller som gör de. Jag kör själv med ett par Dragon NFX dom har jag i gloves boxen när jag byter.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Jag har byggt ett o annat rack till mina skotrar genom åren och ser alltid till att dom är lite innanför tunneltaket då jag vid tight skogskörning lyckats knosa nåt rack som varit för brett , med linq sticker ju ut en hel del , hur tar dom upp smällarna i skogen?
Ger dom sig före chassiet tex?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Finns en tråd på dootalk om detta. Där några slagit bort linqfästena. Dock så har chassiet klarat sig bra. Såg nån bild där det blev lite ojämnheter men efter man satt dit ett nytt linqfäste syntes det inte.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Finns en tråd på dootalk om detta. Där några slagit bort linqfästena. Dock så har chassiet klarat sig bra. Såg nån bild där det blev lite ojämnheter men efter man satt dit ett nytt linqfäste syntes det inte.
Åfan , då kanske man vågar sig på ett par ifall det inte blir custom .
Tack för svaret!
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vart har ni försäkrat era skotrar?
Länsförsäkringar ansåg det skäligt att ta 8632:- för en FR146 2014 av samma kille som för två månader sedan hade en FR137 2012 vilken kostade 6927:-

Ska ringa imorn, men blir väl bolagsbyte..
 

Nytro162

Välkänd medlem
27 dec 2011
162
3
18
Pajala/Gällivare
Ringde dina försäkringar idag summit 800 154" 2014 ca 5800:- hel/helår ...billigast hittills! Annars hade ju folkskam ett kanonerbjudande på 47000:- helförsäkring/helår!!!:) Frågade om killen skämtade med mig då skrattade han och frågade om jag vill ha en avställningsbar försäkring då kostade det bara 53000!!!! Jag frågade om han som satt priset hade haft en hjärnblödning nyligen då höll killen på att dö i skratt!!:) var han som tipsade om Dinaförsäkringar sa att han själv har sin skoter försäkrad där:) Glömde nästan 26 år inget annat försäkrat hos dina!
 
Last edited: