Ski - doo 2014

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Av en slump så har BRP 50% mer annonser i tidningen än både Poo och Arctic... Funkar det på samma sätt som i Sverige, kanske...? Hoppas inte... Ser ju bra ut i testet iaf!
Ja vem vet?
Står iaf att det som fällde avgörandet var att de valt att gå på en smalare spårvidd än sina konkurenter vilket gjort den till en mer komplett "allmountain snowmobile" och inte bara en hillclimber.

Köpte förövrigt till en J-krok eftersom farsgubben köpt en till pulka och jävlar vilken järnklump.
Måste väga närmare 2 kilo, tur att den går att ta bort när man inte använder den.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Årets 800 e-tec verkar ju gå riktigt bra! Undrar om man ska prova köra original variatorer först en bit, sen slänga på Diablo kitet jag har från ifjol? Verkar ju gå hyffsat med original variatorer. :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jajjemän på båda sidorna!!


Sen så har jag en fråga till er andra här inne!! Vart har ni stoppat regskylten??
Vänster fram på huven, jävligt löjligt, fick bara plats på ett ställe, under 800-dekalen..
Men nu sitter den fram iaf, alltid på bandtunbeln tidigare..
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Ang inkörnings procenten så är det dom som har kommit sist till sverige som har den, det har ingenting med någon uppdatering att göra.
Så har då min åf förklarat för mig.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Ang inkörnings procenten så är det dom som har kommit sist till sverige som har den, det har ingenting med någon uppdatering att göra.
Så har då min åf förklarat för mig.
Pratade med min ÅF om det och han sa det hade kommit en ny programvara så det ska synas.
Så jag ska in någon dag å testa så får vi se om det går att få i någon ny.
Om dom som kom sist till Sverige har en nyare programvara som kan visa det borde det gå att lägga in den programvaran på dom tidigare också.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.859
104
63
Skellefteå
Ang inkörnings procenten så är det dom som har kommit sist till sverige som har den, det har ingenting med någon uppdatering att göra.
Så har då min åf förklarat för mig.
Vad skulle det annars bero på? Magi? Slump? Klart det är en programmerings grej!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Nu finns det en lösning för oss Freeride åkare med t-motion, citat från någon på dootalk som verkar inblandad i detta på något vis.

"The bolt on parts are available to eliminate any Freeride t Motion contact. Again no damge is caused by this contact, however a simple solution exists now. See your dealer and ask him to read his Community or TST posting on t Motion contact.
Enjoy the snow and Holiday Season!"
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Satte min NR-plåt på rutan. Där sitter den bra anser jag. Premiärtur idag. Det enda jag saknar från min -12,a XP är utrymmet i dynan för 2 vattenflaskor. För en vattenglufsare som jag var det hlt perfekt. Annars känns XM,en bättre på alla plan hittils.