Ski - doo 2014

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
9-10 mil gjorda och över 5liter/mil. Börjar bli ruggigt nöjd med maskinen, fick bredda framvagnen och då blev den kung, men måste nog flytta om saxen så den gärna reser lite väl mycket.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Bredda framvagnen? satt på en Freeride framvagn eller?
Nä. Satte bara skidorna på bredaste, mindre nervös på alla rörelser i skogen.

Va drar era summitar? Över 5 liter milen har då jag. Etec snål? Nä men de väntade jag mig inte, tycker bara de är kul då man pratar med åf folk som drar klyschan 2 liter vid lek :)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Nu finns det en lösning för oss Freeride åkare med t-motion, citat från någon på dootalk som verkar inblandad i detta på något vis.

"The bolt on parts are available to eliminate any Freeride t Motion contact. Again no damge is caused by this contact, however a simple solution exists now. See your dealer and ask him to read his Community or TST posting on t Motion contact.
Enjoy the snow and Holiday Season!"
Jag är inte så jätteinsatt i detta pga jag kör summit , men är boggien i övrigt likadan förutom dämparna?
Blev nämligen en Kyb som ska sitta längst bak idag så det kanske tål att kollas upp vid monteringen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag är inte så jätteinsatt i detta pga jag kör summit , men är boggien i övrigt likadan förutom dämparna?
Blev nämligen en Kyb som ska sitta längst bak idag så det kanske tål att kollas upp vid monteringen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Byter du till dämpare med tjockare kolvstång så tar din också i.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Ok , tack för det snabba svaret. Får påpeka det vid första servicen då , lär komma ur egen ficka att åtgärda pga byte på eget bevåg .

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
9-10 mil gjorda och över 5liter/mil. Börjar bli ruggigt nöjd med maskinen, fick bredda framvagnen och då blev den kung, men måste nog flytta om saxen så den gärna reser lite väl mycket.
Själv ligger jag på 78 mil på 328Liter så blir väll kring 4liter milen om jag nu har räknar hyffsat iallafall :p
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Nä. Satte bara skidorna på bredaste, mindre nervös på alla rörelser i skogen.

Va drar era summitar? Över 5 liter milen har då jag. Etec snål? Nä men de väntade jag mig inte, tycker bara de är kul då man pratar med åf folk som drar klyschan 2 liter vid lek :)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Inte drar 800 e-tecen nå lite vid hårdkörning i mycket snö, men du kan få den att dra aslite
för en 800 då du kört lungt på transportsträckorna. Där är den överlägsen mot
andra 800 enligt min erfarenhet, det är ju bra då räcker det mera bränsle till bus och lek. :D
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Inte drar 800 e-tecen nå lite vid hårdkörning i mycket snö, men du kan få den att dra aslite
för en 800 då du kört lungt på transportsträckorna. Där är den överlägsen mot
andra 800 enligt min erfarenhet, det är ju bra då räcker det mera bränsle till bus och lek. :D

Är ju mellan lekplatserna man vill ha så liten förbrukning som möjligt för att kunna leka så mycket som möjligt sen. Är ju inte soppan i kr man har problem med på andra 800 or utan aktionsradien. Där är e-tec överlägsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Inte drar 800 e-tecen nå lite vid hårdkörning i mycket snö, men du kan få den att dra aslite
för en 800 då du kört lungt på transportsträckorna. Där är den överlägsen mot
andra 800 enligt min erfarenhet, det är ju bra då räcker det mera bränsle till bus och lek. :D
Precis, men blir bara full i skratt när man pratar etec med säljare ;)

Klart hästarna ska ha mat!

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
 

johan_ski-doo

Medlem
10 nov 2012
36
0
1
Luleå
Min ser det ut som att det läcke från oringen mellan olje pump och behållare

Lynxen hadde en slang losnat

Nej det här är fabrikations fel men ser inte nå mycket mer än att det är olja nedan för behållarn på chassit

Blir och lämna in skotern på måndag. Nu blie man väll utan skoter 3 månader
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Var på premiärtur idag. Satan vilken underbar skoter :)
Synd att man slösade bort hela jävla säsongen förra året på en SWBA :(

Båda styre och gasen var dock lösa, så dra fast dom innan ni ska ut. Som tur var så passade verktygen i kitet.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Nån som har dekalkittat sin freeride? Skulle behöva lite inspiration. Sitter och funderar på att beställa ett kit, och pilla dit i väntan på snö.