LEATT 3DF

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.631
99
63
Örnsköldsvik
Är väldigt nyfiken på den jag med!=)

Det som är intressant är ju om den sitter bra och hur varm den är? Om man kan skippa underställ eller om det nästan är så man svettas ihjäl? Den är dock ny men vore kul om någon har en kommentar =)

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Jag har beställt knäskydden i 3df men inte hunnit få dem ännu, om dem verkar bra så kan det bli att köpa skyddsjackan också.

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Köpte både Jackan och Knäskydden från England. Är helnöjd, jackan är riktigt skön och ha på sig. Verkar skydda bra dessutom. Man ska inte behöva underställ under, men jag har kört med tunt bambu underställ under. Har strl L/XL och är 180cm lång 90kg

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.631
99
63
Örnsköldsvik
Hur flexibel är jackan? :)
Menar det står att jag ska ha L också, men tänkte om det funkar bra för dig kanske det "glappar" för en annan som bara väger ca76 pannor på ung. samma längd? :p

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Dom är väldigt töjbara i tyget, en kompis väger in på 80 kilo.. Han köpte åxå Large. En annan kompis köpte XL då han är runt 1.90cm men smal. Vi är alla nöjda, smidigt och ta på och av i och med dragkedjan.

pro_

Aktiv medlem
12 mar 2006
58
0
1
Är det någon som har koll på hur man kan tvätta västen? Med tanke på att den sitter slimmad mot kroppen så lär det passera en hel del "kroppsvättska" genom tyget efter en hård dag på släden. Eftersom den kommer användas ganska flitigt så hade vart bekvämt om den tålde en maskintvätt :weird: i övrigt verkar det vara en toppen grejj efter lite kläm och känn!

pro_

Aktiv medlem
12 mar 2006
58
0
1
Efter fortsatt googlande så ska det inte vara några problem att tvätta den då man kan plocka ur skydds plattorna!