xf 800 12 prisvärd?

DirtyTrix

Medlem
16 jan 2013
8
0
1
ljusdal
tjena, nyss sålt skotern och är ute efter en crossover, undrar hur xf 800 12an är. nån som har en som vet hur den är med barnsjukdomar , remmar styrning etc?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
remproblem ska vara fixat på garanti/uppdateringar, min har bara tagit 1 rem och det var när jag köpte den vet då inte hur förra ägaren hade kört med den , satte sedan dit en 084 rem och kört rätt så hårt med den och det har bara funkat bra.

Styrningen är väl sisådär men inget jag stör mig på men är upp till var och en.

DirtyTrix

Medlem
16 jan 2013
8
0
1
ljusdal
remproblem ska vara fixat på garanti/uppdateringar, min har bara tagit 1 rem och det var när jag köpte den vet då inte hur förra ägaren hade kört med den , satte sedan dit en 084 rem och kört rätt så hårt med den och det har bara funkat bra.

Styrningen är väl sisådär men inget jag stör mig på men är upp till var och en.
okej okej, vad är det egentligen med styrningen som är ett "problem"? tack för svar!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Det är inget stort styrutslag så när du ska vända 180 grader så måste du göra en liten större cirkel, jag har då inte kännt av det efter led eller i lössnö körning (där burkar man ju?) :)

Ända gången jag har känt av det är som sagt när man ska göra en U sväng att man behöver lite mer plats, men finns ju back också.