Ytterligare en köpråds tråd ang nytro...

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
men va fasen...jag måste nog helt enkelt jaga rätt på vilken tråd det stod i. känns som om 3 cm va lite väl lite...går det ens köpa 1 tums höjare??

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Det vet jag inte.. jag tog hylsorna som satt i plasthylsan från originalhållaren och satt dom som höjare med längre skruvar då såklart. :)

Vart perfekt för mig som är typ 178!

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Funderar om man bara ska sätta en 51mm kams kort matta eller köpa xtx boggien med 63mm kam...va ute idag och körde o det är riktigt kul att den är så lätt i framvagnen (kort hävstångsefekt) men är rädd att jag blir väldigt missnöjd längre fram i vår när snön är i sämre skick. Men samtidigt är jag lite orolig att den blir ett stykjärn med xtx boggien....men jag kan ju ha fel o att den kommer fortsätta skicka skidorna i luften o man får förlita sig på balansen ändå.

eliminator, du har ju en xtx...är den en renodlad boodocking eller skickar den upp skidorna ordentligt när du pumpar puder??

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Med 51mm matta, och nerdrevad är det väldigt benägen att lyfta skidorna, nu efter att jag monterat kompressor petar jag bara på gasen för att lyfta skidorna.

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Jamen då är det ju lugnt...blir nog förlängning.
beställde skinz airframe fotsteg från staterna häromdagen.min bror har de på sin
-12 mtx o det blev grymt bra.trevlig jänkare.skrev ner värdet en hel del för att det ska bli billigare att importa.

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
33
Östersund
Vilken sida beställde du fotsteg från? Och om man får fråga vad gick/kommer kalaset att gå på? Är själv intresserad av att bli av med dansgolven på min -08.

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Vilken sida beställde du fotsteg från? Och om man får fråga vad gick/kommer kalaset att gå på? Är själv intresserad av att bli av med dansgolven på min -08.
Fråga 1

http://www.ebay.com/itm/Skinz-Protective-Gear-Air-Frame-Running-Boards-Yamaha-Nytro-08-09-121-/390539235764?pt=Snowmobile_Parts_Accessories&hash=item5aedf3d1b4&vxp=mtr

Denna säljare köpte jag av...är även den enda som har den hemma och skickar direkt samt sänker värdet inför eventuell tull o moms.( provade den andra säljaren först men fick tillbaka pengarna med medelandet att de inte har dem hemma och inte fått något leveransdatum från leverantör).

Fråga 2

obs : Priset är inklusive frakt.

Från belopp
3 611,07 SEK

Till belopp
$545,70 USD

Valutakurs: 1 Svensk krona = 0,151118 Amerikanska dollar

Nu vet jag inte om jag åker på tull o moms men isåfall är det 3-5% tull samt 25% moms.
jag vet inte heller vad de skrivit för värde på produkten heller då de bara skrev "Thanks again, we did lower the value on the customs.Have a good day!"

Blir inte speciellt mycket billigare att importera fotstegen kontra svenska priset men det är ju inget företag som får hem dom då det verkar vara låg produktion och hög efterfrågan...

de kostar 4999kr på modshop.se men som sagt får de inte hem dem.
http://www.modshop.se/better-boards/yamaha/skinz-airframe-running-boards

Jo de är riktigt hemska orginal fotstegen...rena rama flygplansvingar.
hoppas det svarade på din fundering.

Last edited:

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
men visst sitter det en höjare orginal på xtx`en?
Inte på min från 2009 iaf.
kollade lite o det verkar som om det sitter ett högre styre (krökt högre) än vad som sitter på rtx`en.det är ju nästan platt utan några former...måste töja o kolla lite på hur kablar och vajrar går att sträcka.ta loss styret o se hur långt man kan lyfta det...

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Om du vill kan jag knäppa en bild på hur mitt styre ser ut med relocator + minihöjaren, kan väll även mäta höjden om det skulle vara intressant.

Skicka din mail isf