köpte Ny yamaha!!! :)

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
förra helgen hemtade ja ut min nya skoter! vart en apex xtx 13 :)
fy fasen vilken skön maskin !
mest förvånande var soppaförbrukningen....
man är ju va 2 takt....haha
snittade 1.34 på den tur vi gjorde... :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.828
862
113
Kramfors
Jag kör min Et 340P på 1,2Lm och då står P för extra lång 388cm band,,, två takt,,, 1400mil på mätaren byggd för 25 år sedan:blink1:. Min Thundercat drar dock 2,5lm -7Lm :madgrin:

Skämt å sidå (eller jag skämtar inte) så lät 1,34lm stenbra!. Gratulerar till en bra driftsäker maskin vilket man inte kan säga om andra märken.

Kom gärna med fler bränslerapporter vs typ av körning

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Körde min kompressorsläde 9mil i lördags, fick i ca16-17liter efter den turen. Körningen var mestadels på led men med några leksvängar på täkter och därtill rulleåkning :)

J

Jona$

hehe stackars Tullus, har själv en bit över 300hk och körde sist 16mil och fick i skotern 28L sedan, 12l kvar att slösa bort :p

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
haha et 340 ä ju kung! svårt å slå en sån gammal klassiker ;) ja jag är helnöjd! provat både 2011 å 2012 u nu har man denna.... tycker den här känns mkt vassare än dom andra ja provade...
körningen ja gjorde va väldigt blandad... led lite lek på myrstråk och lägdor.... + att maskinen inte gått mer än 2 mil innan den här körningen ja nu gjorde ... så de är lätt å känna sig nöjd! :)

Jag kör min Et 340P på 1,2Lm och då står P för extra lång 388cm band,,, två takt,,, 1400mil på mätaren byggd för 25 år sedan:blink1:. Min Thundercat drar dock 2,5lm -7Lm :madgrin:

Skämt å sidå (eller jag skämtar inte) så lät 1,34lm stenbra!. Gratulerar till en bra driftsäker maskin vilket man inte kan säga om andra märken.

Kom gärna med fler bränslerapporter vs typ av körning

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
lika bra du byter tillbax till yamaha då ;) rent kuriosa så gick min billigare än polarns skidoo 600 -08 tro ja de är....

Åh, ibland saknar man Yamahas bränsleförbrukning, efter 9 mil går det iallafall i 30 liter i Ski-doon, om inte mer..

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
och sedan att man har ca 900kr/år i remkostnader. Om man nu byter varje år, vilket jag gör :D

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Körgädje mäts i liter bensin.
Kör en skotertank långt på led och ha halvroligt under en lång sträcka
eller ett fåtal mil med samma bränslemängd i djupsnön och jättekul!

Om ni vågar göra en kostnadskalkyl på skoterhobbyn så ser ni att bränslekostnaden är en av de mindre...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
100
63
Örnsköldsvik
Finns ju dock faktiskt dom som tycker det är roligt att köra led. =) Så det där reolig per liter är ju högst personlig;)

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
mja.. de där kan man alltid diskutera...... beror så mkt på vilen typ av körning man gillar..... å vilka typer av leder de är osv....... riktigt skoj å attakera hårt på led åxå samtidigt som de kan va kul å busa på i lössnö åxå.....

Körgädje mäts i liter bensin.
Kör en skotertank långt på led och ha halvroligt under en lång sträcka
eller ett fåtal mil med samma bränslemängd i djupsnön och jättekul!

Om ni vågar göra en kostnadskalkyl på skoterhobbyn så ser ni att bränslekostnaden är en av de mindre...